احتمال ریزش کوه در برخی محورهای ایلام

  • تاریخ انتشار : 1396/11/28 ساعت : 11:30 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
مردم ایلام دو روز آخر هفته گذشته و روز آغازین هفته جاری شاهد بارندگی در آسمان استان بودند، امروز صبح بارش باران به حدی بود که تردد خودروها برای لحظاتی مختل شد.

یوسف شیخ الملوکی، مدیرکل هواشناسی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این بارش‌ها تا روز دوشنبه ادامه دارد و و بعد از آن پایین آمدن محسوس دمای هوا دور از انتظار نیست.

نورالله دلخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم گفت: در بعضی محورهابر اثر بارش باران ریزش کوه داشتیم که توسط عوامل راهداری پاکسازی شد و هم‌اکنون رفت و آمد در تمام جاده‌های استان جریان دارد. اکیپ های راهدادی و حمل ونقل جاده ای راه در محورهای مواصلاتی و گردنه ‎ های برف ‎ گیر استان ایلام مستقر هستند.

سرهنگ «رضا همتی‌زاده» رئیس پلیس راه استان ایلام نیز از ریزش خفیف کوه در مسیر تونل آزادی - سرابله خبر داد و گفت: با تداوم بارندگی ها ، احتمال ریزش کوه‌ها در مسیر تونل آزادی سرابله و تونل راه کربلا وجود دارد.

وی گفت: کلیه رانندگانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند باید با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کرده تا در صورت ریزش کوه بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را کنترل کنند. طبق تجزیه و تحلیل انجام شده، در بحث تصادفات منجر به فوت در بهمن ماه سال جاری ۴۲ درصد تصادفات مربوط به سرعت غیر مجاز بوده است.

رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: شرایط رانندگی در زمان بارش نزولات آسمانی متفاوت است و رانندگان باید با صبر و حوصله و به دور از عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند.

این مقام انتظامی به رانندگان توصیه کرد: با عنایت به کوهستانی بودن جاده‌های استان و احتمال مه گرفتگی شدید، رانندگان باید چراغ‌های خودرو و مه شکن را روشن کرده تا به راحتی برای دیگر رانندگان قابل روئیت باشد.

وی از رانندگان خواست فاصله طولی و جانبی را در حین رانندگی رعایت و از ارتکاب تخلفات حادثه ساز خصوصا سرعت، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ در این شرایط بارانی خودداری کنند.

دلخواه با تاکید بر اینکه موتورسیکلت سواران به هیچ وجه نباید در این شرایط در جاده ها تردد کنند، تصریح کرد: رانندگان قبل از حرکت باید از سلامت وسیله نقلیه خود قبل از حرکت اطمینان حاصل کنند.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید