دشمن درصدد ایجاد شبهه برای از بین بردن دین اسلام است

معاون امور بین‌الملل تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه پس از ۱۱ سپتامبر شاهد افزایش ۱۰ درصدی چاپ قرآن در کشورهای اروپایی بودیم، گفت: بعد از جنگ‌های صلیبی دنیا فهمید که نمی‌تواند اسلام را با هجمه‌هایی از بین ببرد به همین دلیل در صدد ایجاد شبه در دین برآمد تا پایه‌های آن را متزلزل کند.

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی روز یکشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه در سمینار «وحدت، پیش شرط تمدن نوین اسلامی» که با همکاری دانشگاه‌های دهلی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه مذاهب برگزار شد با بیان اینکه امروز دیپلمات‌های هندی یکی از ارکان حفظ حقوق بین‌المللی هستند، اظهار کرد: امروز دانشگاه‌های مختلف می‌توانند در کنار نقش‌آفرینی رشته‌های فنی در خصوص رشته‌های علوم انسانی نیز کارآمد باشند. تمدن نوین اسلامی و پیش زمینه آن یعنی وحدت بحثی است که از چند منظر باید به آن توجه کنیم. اولین موضوعی که می‌شود به آن اشاره کرد، موضوع پیشینه تمدن اسلامی است که چگونه تمدن نوین اسلامی شکل گرفت و مسلمانان در دوره‌های شکوفایی این تمدن اسلامی چه اقداماتی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌های به دست آمده در متون و کتب اسلامی می‌تواند در شناخت تمدن اسلامی موثر باشد. ما باید امروز به این مسئله توجه کنیم که چرا باید به تمدن نوین اسلامی بپردازیم و این سوال را باید همواره مطرح کنیم. تمدن نوین اسلامی از زاویه شبه زدایی از اسلام که بعد از جنگ‌های صلیبی در دستور کار غرب قرار گرفت و در صدد ترسیم چهره نادرست از اسلام برآمدند روی کار آمد و برای نمونه می‌توان به شکل‌گیری گروهک‌هایی همچون داعش، طالبان و سلفی‌ها اشاره کرد.

معاون امور بین‌الملل تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: افرادی که در صدد شکل‌گیری گروهک‌های تروریستی بودند مأموریت آن‌ها این بود که شکل دیگری از اسلام را معرفی کنند تا بتوانند از این طریق اسلام‌هراسی را در جهان بوجود آورند و تبلیغات گسترده‌ای نیز در این عرصه داشتند تا بتوانند خط بطلانی بر اسلام بکشند که خوشبختانه موفق نشدند.

متکی تأکید کرد: بعد از جنگ‌های صلیبی دنیا فهمید اسلام را نمی‌تواند با یک هجمه عظیم از بین ببرد زیرا پایداری آن روز به روز بیشتر می‌شود به همین دلیل در صدد ایجاد شبه در دین برآمدند. بعد از ۱۱ سپتامبر در آمریکا و اروپا تعداد چاپ قرآن و مثنوی رشد ۱۰ درصدی داشته است و این نشان از آن دارد که آن‌ها نمی‌توانند هرگز در صدد مقابله با دین اسلام برآیند. شعار ما در دوره سی‌ویکم کنفرانس وحدت «وحدت و الزامات ایجاد تمدن نوین اسلامی» بود و رهبری نیز در سی‌امین کنفرانس وحدت به این موضوع پرداختند که باید برای رسیدن به وحدت در جهان اسلام از علما و اندیشمندان بهره ببریم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید