معاون فرهنگی وزیر علوم خبر داد

تشکیل ۳۰ کانون کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌های کشور

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: افزون بر چندین هزار تشکل دانشجویی و کانون فرهنگی و اجتماعی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، تاسیس ۳۰ کانون کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌های کشور نهایی شده است و در آینده تعداد این کانون‌ها افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری در شصت و سومین جلسه کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر که روز یکشنبه در سالن شهید مفتح این وزارت برگزار شد، گفت: تبلور و ظهور مشارکت اجتماعی دانشجویان در دانشگاه‌ها در قالب تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی است که باید از این ظرفیت برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تصریح کرد: در برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید آگاهی‌های لازم به گروه‌های در معرض آسیب اجتماعی داده شود و در مرحله تعیین و اجرای روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشارکت گروه‌های اجتماعی جلب شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غفاری گفت: برای سیاست‌گذاری در زمینه حل مسائل دشواری مانند اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی باید تعامل میان دستگاه‌های متولی تقویت شود؛ زیرا این تعامل می‌تواند در بین دستگاه‌های اجرایی یک هم افزایی ایجاد کرده و هزینه‌های مادی و غیر مادی لازم برای کاهش آسیب‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید