در جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان قم مطرح شد

ابتلای انسانی به آنفلوانزای پرندگان در قم مشاهده نشده است

  • تاریخ انتشار : 1396/11/29 ساعت : 23:18 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان گفت: ابتلای انسانی به آنفلوانزای پرندگان در قم مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا منطقه قم، دکتر ایرانی‌خواه در این جلسه ضمن بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی در بحث آنفلوانزای پرندگان گفت: در حال حاضر در زمینه آنفلوانزای پرندگان راهی جز معدوم سازی طیور نداریم.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در استان قم در راستای جلوگیری از شیوع آنفلوانزا صورت گرفته است، افزود: تلاش کرده ایم که ارائه آموزش ها و آگاهی رسانی به اندازه کافی باشد تا از تشنج در جامعه جلوگیری شود.

ایرانی خواه خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ موردی در رابطه با شیوع آنفلوانزای پرندگان در بین شهروندان قمی مشاهده نشده است.

تاکید استاندار بر جدیت مسئولان برای اقدامات پیشگیرانه

سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در جلسه ستاد استانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، طی سخنانی با بیان اینکه خطر آنفلوانزای پرندگان نباید نادیده گرفته شود، گفت: اگرچه هنوز مورد ابتلای انسانی به این نوع از آنفلوانزا در قم مشاهده نشده است، ولی مسئولان دستگاه‌های مختلف بایستی با هم پوشانی لازم، اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

استاندار قم همچنین ارائه آگاهی های لازم به مردم در راستای پیشگیری از هرگونه بیماری واگیردار را خواستار شد و گفت: این اطلاع رسانی نباید منتج به احساس ناامنی در جامعه شود.

صادقی خاطرنشان کرد: آمادگی مستمر در سازمان ها و دستگاه های متولی جهت مقابله با انواع بیماریها باید صورت بگیرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید