هدف‌گذاری برای ریشه کنی بیماری هپاتیت C در سیستان و بلوچستان

‌سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری برنامه ریشه کنی بیماری هپاتیت C تا سال 1410 را ‌در استان ارزشمند و جسورانه عنوان کرد و افزود: اینکه برنامه ریزی شده هپاتیت B تاسال 1400 و هپاتیت C تاسال 1410 کنترل و ریشه کن شود، برنامه‌ای جسورانه و ارزشمند است و مسئولان اجرایی استان نیز قطعا از اینگونه اقدامات جسورانه حمایت و استقبال خواهند کرد.

‌به گزارش ایسنا- ‌محمد هادی مرعشی در جلسه کمیته بیماری‌های خاص استان اظهار کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته بین سازمان انتقال خون و انجمن هپاتیت ایران ریشه کنی هپاتیت C تا مقطع زمانی سال 1410  بر روی گروه‌های خطر هدف‌گذاری شده است.


محمدهادی مرعشی گفت: پیشگیری مهم تر از درمان است و چه خوب است یک تغییر اسم داشته باشیم و کمیته «پیشگیری از بروز بیماری‌های خاص» را در استان هدف گذاری و دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه لازمه تحقق هدف ریشه کنی‌، در وهله اول شناسایی بیماران است‌، گفت: با توجه به اینکه بخشی از این افراد تا کنون شناسایی نشده‌اند، برای تشخیص و شناسایی این افراد اگر نیاز به مداخله جدی و حضور فرمانداری‌ها‌، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باشد، جمیع نیروهای دولتی را بسیج می‌کنیم تا یاریگر مجریان طرح باشند.

مرعشی افزود: در حال حاضر تعداد 10 مرکز ترک اعتیاد در منطقه حاشیه شهر زاهدان فعال هستند و تزریق مواد مخدر که به نوعی موجب شیوع این بیماری می‌شود، تقریبا کنترل شده است و علی رغم افزایش آمار تزریق در کشور‌ بطور قاطع اعلام می‌کنم افزایش آمار تزریق در استان نداریم.

وی برای استفاده از پتانسیل‌های موجود در استان در راستای شناسایی‌، درمان و ریشه کنی این بیماری اعلام حمایت و آمادگی کامل کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3110نفر بیمار تالاسمی، 716 نفر بیمار دیالیزی و 952 نفر بیمار هموفیلی در استان شناسایی شده‌اند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید