اجرای طرح جامع توسعه امامزاده بهلول خوی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی گفت: طرح جامع توسعه امامزاده بهلول خوی اجرا شده و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این طرح همکاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، «جبرئیل اسماعیل‌پور» با اشاره به دیدار معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از موسسه فرهنگی مهر کوثر خوی و با بیان این‌که این موسسه فرهنگی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع احداث شده است، اظهار کرد: عرصه آن، موقوفه میرزا ابراهیم شهید و عیان آن متعلق به برادران بهجتی بوده که در عین حال که تملک عیانی باغ خود را دارند اما عیان خود را وقف کرده تا این موسسه فرهنگی در آن احداث شود.

وی تصریح کرد: بنابراین هم‌اکنون برای قسمتی از عیان وقفی وقف‌نامه‌ای صادر شده و قسمت دیگری در دست احداث است و در زمینه کاربری از باغ به خدمات و پذیره های متعلقه مذاکراتی به عمل آمد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی افزود: با توجه به این‌که به طور تقریبی 4000 متر مربع زمین برای احداث راه اختصاصی به این موسسه فرهنگی از وسط زمین‌های زراعی موقوفه میرزا ابراهیم‌آقا ایجاد شده مذاکرات لازم به عمل آمده است.

وی  کرد: در این رابطه مقرر شد نظر به اینکه زمین‌های زراعی که در اوقاف، احتمال این‌که در آینده، راه ایجادی و احداثی مشکلاتی برای زمین مورد سرمایه‌گذار و برای سرمایه‌گذار برای آینده به بار نیاورد، موضوع طی گردش کاری به اداره اوقاف و سازمان منعکس شود تا برای قانون و امور اوقافی نسبت به آن رسیدگی و مجوزهای آن صادر و پس از حقوق موقوفه، راه ایجادی منحصراً در اختیار موسسه فرهنگی مهر کوثر قرار گیرد.

اسماعیل‌پور گفت: علاوه‌بر آن، پس از برطرف کردن مشکلات مربوطه از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر نسبت به آسفالت راه اختصاصی اقدام لازم انجام شود.

وی یادآور شد: علاوه‌بر آن در سفر حجت‌الاسلام «شرفخانی» معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به شهرستان خوی، مذاکراتی میان مسئولان امر در زمینه طرح توسعه جامع امام‌زاده بهلول، انجام و مقرر شد هیئتی در قالب تیم فنی طرح جامع، از سازمان اوقاف به شهرستان خوی عزیمت کرده و با همکاری شورای شهر و شهرداری خوی و نیز کمک سازمان اوقاف و امور خیریه، موارد و مشکلات پلاک‌های معارض بررسی و اتخاذ تصمیم شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید