دفتر اتحادیه صادراتی استان قزوین آغاز به کار کرد

قزوین- ایرنا-در مراسمی با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان عصر دوشنبه دفتر اتحادیه صادراتی قزوین گشایش یافت.
به گزارش ایرنا،رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین در این مراسم گفت:تشکیل و راه اندازی این اتحادیه با هدف تسهیل در امور مربوط به بخش خصوصی تولیدکنندگان و صادرکنندگان انجام شده است و امیدواریم با همکاری همه صنف های تولیدی و صادراتی این اتحادیه باعث تسریع در امور صادراتی شود.
علی پرزحمت با بیان اینکه تاکنون در قزوین برای هیچ یک از تولیدکنندگان اتحادیه مستقلی تشکیل نشده بود،اظهار کرد:فعال شدن این اتحادیه با رونق بخشیدن به صادرات واحدهای تولیدی استان می تواند درحوزه رونق تولید و افزایش ایجاد فرصت های شغلی موثر باشد.
وی اظهار داشت:با تشکیل این اتحادیه از ظرفیت های دستگاه های اجرایی مربوط به حوزه اقتصاد و همچنین توانمندی های موجود در شهرک های صنعتی استان به منظور تقویت صادرات مورد استفاده خواهد شد.
پرزحمت در ادامه با اشاره به هدف گذاری 430میلیون دلاری صادرات استان از سوی سازمان توسعه و تجارت ایران در سال جاری،گفت:تاکنون 12میلیون دلار بیش از آنچه در سند توسعه صادرات غیرنفتی استان پیش بینی شده بود صادرات داشته ایم که این نشان دهنده ظرفیت بالای استان در این بخش است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین در پایان با اشاره به آثار مثبت برجام در بخش تولید،اظهار کرد:با اجرای برجام شرایط مطلوبی برای صادرات کالا به کشورهای هدف فراهم شده که صنعتگران استان باید از آن به شکل مطلوب بهره بگیرند.
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین 90 درصد کالاهای صادراتی از استان به خارج مربوط به کالاهای صنعتی است.
7389/ 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی/ انتشاردهنده:رضااولادی

نظر خود را ثبت کنید