معاون فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد

ضرورت مشارکت دانشجویان در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر ضرورت مشارکت دانشجویان برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: ظرفیت بالایی در بین دانشجویان برای کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که باید بتوانیم از این پتانسیل در قالب تشکل‌های دانشجویی استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر غلامرضا غفاری در نشست شصت و سومین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور سردار مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی و رئیس کارگروه فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سالن شهید مفتح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، تصریح کرد: تبلور و ظهور مشارکت اجتماعی دانشجویان در دانشگاه‌ها در قالب تشکل های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی است که باید از این ظرفیت برای مبارزه با آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: در برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی باید آگاهی های لازم به گروه‌های در معرض آسیب اجتماعی داده شود و در مرحله تعیین و اجرای روش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مشارکت گروههای اجتماعی جلب شود.

دکتر غفاری گفت: برای سیاستگذاری در زمینه حل مسائل دشواری مانند اعتیاد و آسیب های اجتماعی باید تعامل میان دستگاه‌های متولی تقویت شود زیر این تعامل می تواند در بین دستگاه های اجرایی یک هم افزایی ایجاد کرده و هزینه های مادی و غیر مادی لازم کاهش آسیب های را کاهش دهد.

در ادامه جلسه دکتر ایرجی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، به ارائه گزارش عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای اجتماعی وزارت کشور پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره «فیلم کوتاه و عکس دانشجویی» در دهه اول اسفندماه در دانشگاههای سیستان و بلوچستان و علوم دریایی چابهار گفت: بیش از ۳۰۰ فیلم و ۲۰۰۰ عکس به این جشنواره ارسال شده است.

دکتر ایرجی تولید استندآپ کمدی توسط هنرمندان حرفه ای و دانشجویی و ساخت انمیشین با موضوع «اعتیاد» را از جمله برنامه های معاونت فرهنگی وزارت علوم در این زمینه دانست.

همچنین دکتر بندپی معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست گفت: اقدام وزارت علوم در برگزاری نمایشگاه سیّار عکس و پوستر با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام مثبتی است که می تواند در محیط های اجتماعی خارج از دانشگاه نیز تکرار شود.

وی افزود: اولویت ما برای مبارزه با آسیب های اجتماعی، کاهش اعتیاد است که باید برای توفیق در این زمینه برای گروههای در معرض خطر مانند دانش آموزان، دانشجویان، سربازان و کارگران برنامه ریزی کنیم.

سردار علی مویدی، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در این نشست گفت: مهمترین موضوع برای مبارزه با اعتیاد، پیشگیری است که در این زمینه مهمترین وظیفه بر عهده کمیته فرهنگی است.

وی با اعلام اینکه کمیته فرهنگی در میان کمیته های ستاد مبارزه با مواد مخدر، عملکرد بسیار مطلوبی داشته است گفت: باید روش های نوین و خلاقانه برای کاهش اعتیاد در این کمیته پیشنهاد شود و توفیق کشور در مبارزه با مواد مخدر تا اندازه زیادی مربوط به فعالیت این کمیته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ سردار مویدی افزود: ستاد وزارت علوم در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری دانشگاههای کشور برنامه های متعددی را پیش بینی کرده است که برگزاری نمایشگاه سیّار عکس و پوستر و جشنواره «فیلم کوتاه و عکس دانشجویی» با موضوع ویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله این برنامه ها است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید