معاون برنامه‌ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

خدمت‌رسانی به "کرمانشاه" هنوز تمام نشده است

  • تاریخ انتشار : 1396/11/30 ساعت : 15:48 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قزوین
معاون برنامه‌ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: خدمت‌رسانی به کرمانشاه هنوز تمام نشده است، اما فعالیت‌ها و امدادرسانی مردم در چند روز اول خاموش شد. این کمک‌ها باید طوری ساماندهی شود که طی مدت طولانی از آن استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، احمد سلطانی در همایش استانی تجلیل از امدادگران، جوانان، داوطلبان و خیرین بشردوست زلزله کرمانشاه که پیش از ظهر امروز در هلال‌احمر قزوین برگزار شد، تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر قزوین یکی از جمعیت‌های مؤثر کشور است که درزمینهٔ عملیاتی و امداد و نجات همواره روی آن حساب باز می‌کنیم.

وی افزود: هلال‌احمر استان قزوین همچنین در زمینه آموزشی خوب عمل کرده است و مدرسان باتجربه‌ای دارد به‌طوری‌که ما نیز از برخی مدرسان استان قزوین استفاده می‌کنیم، درواقع این استان در حوزه آموزش و عملیات جمعیت هلال‌احمر موثر و تأثیرگذار است، همچنین در بازنگری طرح عملیاتی زلزله تهران، استان قزوین را به‌عنوان استان پیشرو در نظر گرفتیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور در ادامه با اشاره به زلزله کرمانشاه تصریح کرد: این زلزله برای ما ۳ درس بزرگ داشت که باید از آن‌ها به‌عنوان تجربه استفاده کرد؛ در حوزه مدیریت بحران کار مقابله با بحران درون‌سازمانی است و پاشنه آشیل آن هماهنگی بین بخشی و درون بخشی است.

وی افزود: در بحران‌ها یکی از مراحل این است که نگاه عبرت‌آمیز به حادثه داشته باشیم، در زلزله کرمانشاه داوطلبان از تمام کشور به‌ویژه استان قزوین حضور داشتند و افراد مختلف و سازمان‌های مختلف وارد میدان شدند و اقدام به کمک کردند.

سلطانی خاطرنشان کرد: یکی از درس‌هایی که از این زلزله آموختیم این بود که باید با مردم تعامل خود را افزایش دهیم تا خدماتی که باید ارائه شود را به مردم واگذار کنیم نه اینکه مردم خدماتی که ما ارائه می‌دهیم، انجام بدهند.

وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه در این میان نقش مهم و تأثیرگذاری دارند، رسانه‌ها باید با بحران، شرح وظایف دستگاه‌های مرتبط با بحران و توقعات مردم آشنا باشند، ما باید اصحاب رسانه را توجیه کنیم تا در کنار ما هم‌افزایی داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور یادآور شد: در این حوادث نیروی انسانی زیاد باعث دردسر می‌شود و برنامه را قفل می‌کند، کشور ما حادثه‌خیز است باید عزم خود را جزم کنیم و هماهنگی داشته باشیم چراکه در حوزه بحران هدف ما رسیدن به داد آسیب دیدگان است.

وی بیان کرد: خدمت‌رسانی به کرمانشاه هنوز تمام نشده است، اما فعالیت‌ها و امدادرسانی مردم در چند روز اول خاموش شد. این کمک‌ها باید طوری ساماندهی شود که طی مدت طولانی از آن استفاده کنیم. در برخی موارد امدادرسانی به تخصص و رده سنی مرتبط می‌شود. در همین راستا سازمان داوطلبان در ۱۳ رسته عملیاتی را ساماندهی می‌کنیم و از همه سنین استفاده می‌کنیم که ۷ رسته توان جسمی خوب و تخصص خاص می‌خواهد.

سلطانی تصریح کرد: افراد مختلف با شرایط جسمی و سنی و تخصص مختلف خانم و آقا می‌توانند در قالب‌های مختلف از قبیل مستندساز، بازپیوند خانواده، مددکار خدمت‌رسانی کنند، این امر سبب می‌شود که اگر با حادثه دل‌خراشی مانند کرمانشاه مواجه شدیم عملکرد کیفیت رو به بالا داشته باشیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید