معاون آموزش حوزه‌های علمیه:

ثبت‌نام پذیرش حوزه‌های علمیه از ۱۲ اسفندماه آغاز می‌شود

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: ثبت نام پذیرش حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی 97-98 از ۱۲ اسفند ماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد ظهر امروز در نشست خبری پذیرش حوزه های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: پذیرش حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی 97-98 از 12 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد و علاقه مندان فرصت دارند ضمن در نظر گرفتن شرایط اقدام به ثبت نام نمایند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه افزود: ثبت نام از طریق پایگاه معاونت آموزش حوزه های علمیه قم به آدرس www.howzeh-qom.ir انجام می شود.

وی تصریح کرد: آزمون پذیرش حوزه‌های علمیه سراسر کشور در 7 اردیبهشت سال 97 در 49 مرکز و در 30 استان کشور برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد خاطرنشان کرد: پس از آزمون، اعلام نتیجه در تاریخ 19 خرداد ماه صورت می گیرد و پذیرفته شدگان برای مصاحبه دعوت می شوند و در یک دوره یک ماهه روند مصاحبه انجام می پذیرد.

وی اظهار داشت: به طور میانگین یک چهارم ثبت نام شدگان در حوزه‌های علمیه پذیرش می‌شوند چرا که رویکرد ما توجه به کیفی سازی به عنوان مهم ترین مولفه می باشد که پس از احراز صلاحیت امکان پذیرش وجود دارد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه بیان کرد: رویکرد غالب در پذیرش، تقویت حوزه های استان ها و شهرستان ها و نگاه بومی گزینی می باشد.

وی ادامه داد: پذیرش برای دو دوره بلند مدت حوزه رسمی و سفیران هدایت ویژه دوره 5 ساله و در سه مقطع می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد عنوان کرد: شرایط عمومی در هر دو دوره شامل صلاحیت اعتقادی و اخلاقی و اجتماعی و التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و تابعیت در نظام جمهوری اسلامی و برخورداری از سلامت جسمی و روحی و موفقیت در آزمون و نداشتن منع نظام وظیفه می باشد.

وی گفت: شرایط اختصاصی در دوره بلند مدت سفیران هدایت نیز شامل حداقل دیپلم برای متولدین 77 و تعهد خدمت 5 ساله برای تبلیغ است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه افزود: همچنین پذیرش در سه مقطع پایه هشتم دوره اول متوسطه و دیپلم و دیپلم به بالا با حداقل قبولی و حداکثر سن 18 سال است.

وی بیان کرد: ضمنا داوطلبان کاردانی به بالاتر نباید بیش از یک سال از تاریخ فراغت تحصیل شان گذشته شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد اظهار داشت: در سال جاری 23هزار نفر در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه ثبت نام کردند که در این میان بیش از 7 هزار نفر در 456 مدرسه علمیه پذیرش شدند البته برای 2 هزار و 247 کد صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده 13 مدرسه علمیه در پذیرش کاهش می یابد و با شرایط فعلی پیش بینی می شود بیش از 6 هزار نفر پذیرش شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه بیان کرد: به طور کلی سطح کشور 600 مدرسه علمیه با بیش از 50 هزار طلبه فعال و مشغول به تحصیل داریم.

وی گفت: همچنین با گزینش بهترین اساتید حوزه، تعداد 3 هزار و 700 استاد در اختیار داریم که مجوز فعالیت در شهرستان ها را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد درباره موضوعات به روز در روند تحصیل نیز عنوان کرد: 128 ساعت از دروس به مدیریت شهرستان ها واگذار شده که طبق مقتضیات روز به طلاب ارائه می شود.

وی تصریح کرد: امکاناتی برای تحصیل طلاب در شهرستان ها فراهم شده که به صورت مجازی و حضوری می توانند ادامه تحصیل دهند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه در مورد جایگاه روحانیت متذکر شد: روحانیت شیعه در مقطع حساس و خطیری قرارگرفته است و  در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت امروز جهان اسلام و تشنگی بشریت نسبت به دین، معارف دینی و مسائل فطری و وجدانی شرایطی را به وجود آورده است که روحانیت باید پاسخگوی نیازهای پیچیده و فراگیر زمان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد تاکید کرد: چنین رسالتی در نظام جمهوری اسلامی در چارچوب مکتب تشیع حساسیت بیشتری دارد افرادی که به دنبال تحصیل در حوزه هستند باید خدمت محض به نظام را در نظر گرفته و به شرایط واقف باشند چرا که روحانیت همواره زیر ذره بین جامعه است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید