امیرعبداللهیان , عدنان محمود " />

در دیدار سفیر سوریه؛

امیرعبداللهیان: نمایش آهن پاره در کنفرانس مونیخ توهین به شعور مخاطبان بود

  • تاریخ انتشار : 1396/11/30 ساعت : 19:34 - 6 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران - ایرنا - دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: نمایش قطعه‌ای آهن پاره به نام پهپاد ایرانی از سوی نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ توهین به شعور مخاطبان اجلاس بود.
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان این مطلب را روز دوشنبه در دیدار با عدنان محمود سفیر سوریه بیان کرد.
امیرعبداللهیان ساقط کردن جنگنده متجاوز رژیم صهیونیستی بر فراز خاک سوریه را اقدام دفاعی قابل تحسین خواند و افزود: سقوط جنگنده متجاوز اسراییلی از سوی پدافند هوایی ارتش سوریه نشان از قدرت و توان سوریه به رغم وجود مشکلات در این کشور است.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با تاکید بر اینکه ادعای تل آویو درباره ساقط کردن پهپاد ایرانی در خاک سوریه ادعایی کذب و بی‌اساس است، تاکید کرد: نمایش قطعه‌ای آهن پاره به نام پهپاد ایرانی از سوی نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ توهین به شعور مخاطبان اجلاس بود.
امیر عبداللهیان در ادامه روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه را روابطی راهبردی و ممتاز خواند و تداوم همکاری‌های تهران دمشق در کمک به برقراری صلح و آرامش در منطقه و به‌ویژه در سوریه را مورد تاکید قرار داد.
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل گسترش رفت و آمدهای میان دو کشور را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: همکاری فزاینده تهران - دمشق با اهتمام ویژه‌ای از سوی دو کشور جریان دارد و جمهوری اسلامی ایران از حضور مقامات سوری در تهران و گسترش رایزنی‌های سیاسی دو کشور در راستای حل مسائل موجود در منطقه استقبال می‌کند.

** موضع آمریکا در مونیخ بیانگر تداوم سیاست‌های خصمانه علیه سوریه است
عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار گفت: سرنگونی جنگنده اسراییلی در سوریه اجرا و عملیاتی کردن تصمیم سوریه برای مقابله با هرگونه تجاوز بود و پیام خاصی را در برداشت.
وی افزود: سخنان مقام های آمریکا و برخی کشورها در کنفرانس امنیتی مونیخ نشان دهنده ادامه سیاست های خصمانه علیه سوریه است.
به گزارش ایرنا از خانه ملت، عدنان محمود سفیر سوریه با اشاره به این که سوریه هیچ نقش خارجی در نگارش قانون اساسی را نخواهد پذیرفت، تصریح کرد: بر اساس اسناد مورد توافق در سوچی طرف‌های خارجی هیچ نقشی در اصلاح قانون اساسی در سوریه نخواهند داشت و سوریه خود راجع به آینده کشور تصمیم خواهد گرفت.
سیام**1751 /1449

نظر خود را ثبت کنید