همکاری ژاپن با آژانس برای تامین امنیت المپیک ۲۰۲۰

سازمان جهانی انرژی اتمی در قراردادی با دولت ژاپن متعهد شد تا با همکاری این دولت بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را از حملات تروریستی هسته‌ای در امان نگه دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، قرارداد همکاری دولت ژاپن و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر این سازمان در وین اتریش بسته شد. طبق این قرارداد دولت ژاپن و آژانس با هم همکاری می‌کنند تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ از حملات تروریستی هسته‌ای در امان باشد.

تارو کنو، وزیر امور خارجه ژاپن درباره‌ی این قرارداد اعلام کرد: ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری می‌کنیم تا بازی‌های المپیک توکیو امنیت لازم را داشته باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که مفاد این قرارداد شامل: برنامه‌های آموزشی برای مقامات ژاپنی، کارگاه‌ها، بازدیدهای فنی، آموزش‌های امنیتی و قرض دادن امکانات مربوط به ردیابی تشعشعات هسته‌یی می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد، با وجود این که این قرارداد صرفا در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی نیست، نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

در حال حاضر تنش‌هایی بین ژاپن و کره شمالی وجود دارد. اتباع کره شمالی از ورود به ژاپن منع شده‌اند و دلیل این مساله فعالیت‌های هسته‌یی کره شمالی است.

هفته گذشته توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که این کمیته تمام تلاش خود را برای حضور ورزشکاران کره شمالی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو انجام می‌دهد.

کره شمالی با رایزنی‌های متعدد در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ که هم اکنون در حال برگزاری در کره جنوبی است نیز حضور یافت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید