فرمانده نیروی زمینی ارتش:

کلاه سبزها تا دو ساعت دیگر به محل سقوط هواپیما می‌رسند

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حضور نیروهای ویژه ارتش در منطقه حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران ـ یاسوج، گفت که نیروهای کلاه سبز تیپ 65 تا دو ساعت دیگر به محل حادثه خواهند رسید.

به گزارش ایسنا، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ارتش در امدادرسانی و جستجوی هواپیمای مفقود شده طی روزهای گذشته، گفت: نیروی زمینی ارتش بنابر دستور فرماندهی کل در منطقه حادثه حضور میدانی بسیار قوی دارد.

وی با اشاره به انجام عملیات‌های مختلف جهت یافتن هواپیمای مفقود شده، خاطرنشان کرد:‌ فرآیند بسیار حرفه‌ای را طی کردیم تا توانستیم مختصات دقیق هواپیما را پیدا و آن را شناسایی کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین با بیان اینکه جانشین نیروی زمینی فرماندهی میدانی منطقه حادثه دیده را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: تیپ 65 نیروی مخصوص (نوهد) و همچنین یک واحد از هوابرد شیراز وارد منطقه شده‌اند و این نیروهای کماندویی در حال ساماندهی هستند تا بتوانند با تجهیزات در اختیار خود به محل حادثه دسترسی پیدا کنند.

حیدری افزود: طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم با وجود شرایط جوی ناپایدار و سخت حاکم در منطقه، کلاه سبزها و یگان هوابرد با تجهیزات در اختیار خود از راه زمینی نفوذ کنند و ان‌شاءالله تا دو ساعت دیگر حتما به محل اجساد خواهند رسید. این نیروها مجهز به وسایلی هستند تا بتوانند به محض رسیدن به محل حادثه، اجساد را از محل خارج کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد و شرایط هوایی نیز اجازه دهد این آمادگی وجود دارد تا از راه هوا نفوذ به منطقه حادثه نیز انجام شود اما بر اساس اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشته شده، امکان فرود بالگرد به منطقه وجود ندارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم و امیدوار هستیم که عملیات انتقال اجساد به سرعت انجام شود. به محض رسیدن به محل اجساد دیگر کار را قطع نمی‌کنیم و در صورت لزوم شبانه نیز برای انتقال آنها اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید