میشل عون در دیدار با معصوم: موضع لبنان در برابر تهدیدات اسرائیل قاطع است

رئیس جمهوری لبنان در دیدار با همتای عراقی خود بر موضع قاطعانه کشورش در قبال تهدیدها و تحریک‌های اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در کنفرانس مطبوعاتی با فواد معصوم، همتای عراقی خود در بغداد اعلام کرد، دیدارش با معصوم دوستانه و برادرانه بوده و گفت‌وگوی سازنده‌ای انجام شد که روابط برادرانه و تاریخی میان دو کشور و ملت را بازتاب می‌دهد.

عون از این تریبون کنفرانس خبری استفاده کرده و به دولت و ملت عراق به خاطر پایداریشان در مقابله با تروریسم و شرایط دشوار ناشی از حضور داعش در سرزمینشان و به خاطر دستاوردهایی که کشور عراق در ماه‌های اخیر در مبارزه با تروریسم به دست آورده و اعتماد عراقی‌ها را به امنیت و آینده خود بازگردانده، تبریک گفت.

وی ادامه داد: دشواری‌های مشابهی از سوی نیروهایی که در مرزهای شرقی لبنان مستقر هستند در این کشور وجود دارد و مقابله ما با آنها حتمی است و در درگیری‌هایی که پاییز سال میلادی گذشته روی داد، پیروز شدیم.

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد، عراق و لبنان درباره ضرورت تلاش‌های عربی و بین‌المللی مشترک برای مبارزه با تروریسم اتفاق نظر دارند و نه تنها بر نابودی تروریسم بلکه بر مبارزه با دلایل و عوامل هموار کننده بروز ایدئولوژی تروریستی و تشکیلات آن متمرکز هستند.

عون گفت، در این دیدار روابط دوجانبه و راه‌های احیای آن در زمینه‌های مختلف که منافع مشترک لبنان و عراق را محقق می‌سازد، مورد بررسی قرار گرفت به ویژه اینکه عراق همیشه در مراحل و شرایط مختلف در کنار لبنان بود.

وی تاکید کرد، لبنان با نهایت توان خود در کنار اتحاد عراق و علیه همه طرح‌ها و درگیری‌هایی می‌ایستد که اتحاد و موجودیت عراق را نشانه رفته‌اند.

عون افزود، در این دیدار درباره اوضاع و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر و در این زمینه بر  اهمیت اتحاد موضع کشورهای عربی تاکید شد.

رئیس جمهوری لبنان با بیان اینکه در دیدار مذکور تهدید مکرر لبنان توسط اسرائیل را مطرح کرده، گفت: برای معصوم توضیح دادم که لبنان درباره این تهدیدها و تحریک‌های همراه آن موضع قاطعی دارد.

فواد معصوم نیز تاکید کرد: بعد از تغییر رژیم در عراق به دنبال نمونه‌ای برای توازن بین اقشار مختلف گشتیم و مقابل‌مان لبنان بهترین نمونه بود.

وی تاکید کرد: روابط بین عراق و لبنان تاریخی است و قدمت هزاران ساله دارد. این روابط تاریخی،‌فرهنگی و سیاسی است و دو کشور منافع مشترکی دارند.

وی خاطرنشان کرد: با عون درباره تسهیلات ورود عراقی‌ها به لبنان و توسعه عملی روابط بحث کردیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید