تأکید بر توسعه همکاری‌ها میان خراسان جنوبی و تاتارستان

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی و شهردار قازان با یکدیگر دیدار و در خصوص مناسبات اقتصادی و فرهنگی بین دو منطقه رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا، در دیدار سید مجتبی علوی مقدم، معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با ایلسور متشین، شهردار قازان، طرفین بر اتخاذ گام‌هایی جدی در برقراری مناسبات اقتصادی و فرهنگی بین دو منطقه تأکید کردند.

شهردار قازان با اشاره به روابط بسیار خوب بین دو کشور ایران و فدراسیون روسیه، اظهار کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی موجود، از توسعه مبادلات در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری با خراسان جنوبی استقبال می‌کنیم و در خصوص اتخاذ اقدامات مشترک آمادگی داریم.

وی همچنین دیدار تیم‌های فوتبال ایران و اسپانیا در چارچوب مسابقات جام جهانی فوتبال در این شهر را فرصت خوبی برا ی سفر ایرانیان و طرفداران تیم ملی کشورمان  به قازان توصیف کرد و با اشاره به بازی سردار آزمون،  ملی‌پوش کشورمان در باشگاه روبین کازان، بر حمایت قازان از تیم ملی ایران در این رویداد ورزشی تأکید کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی نیز با تشریح ظرفیت‌های این استان و دعوت از شهردار قازان برای بازدید از خراسان جنوبی، نسبت به توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری ابراز امیدواری کرد.

جاوید، شهردار بیرجند نیز با ارائه گزارشی از ظرفیت‌های این شهر از قبیل داشتن ۶۰ هزار دانشجو از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری، فعالیت پنج دانشگاه، و اشتهار به شهر علم و فرهنگ در خصوص امضای خواهرخواندگی بین دو شهر و گسترش گردشگری ابراز آمادگی و از شهردار قازان برای سفر به بیرجند دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید