رییس دانشگاه خبر داد

آغاز اصلاحات برنامه‌های درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سال آینده

  • تاریخ انتشار : 1396/12/2 ساعت : 01:17 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آغاز اصلاحات برنامه‌های درسی این دانشگاه از مهر سال آینده خبر داد و گفت: بر اساس این اصلاحات برنامه های درسی فنی و حرفه ای همه رشته‌ها و مشاغل را تحت پوشش قرار خواهند داد.

دکتر صالحی عمران در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: تعداد 172 آموزشکده و 200 هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد بنابراین به دلیل اینکه این دانشگاه آموزش رایگان دولتی است همانند دانشگاه‌های دیگر با مشکل ظرفیت های خالی مواجه نستیم و دانشجویان پیوسته از هنرستان و کار دانش مستقیم وارد دانشگاه می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعطای مدرک نیست، تصریح کرد: استقبال زیادی برای ورود به دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سوی دانشجویان وجود دارد چرا که این دانشگاه عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.

دکتر صالحی عمران خاطر نشان کرد: بسیاری از دانشجویان که سه سال کاردانش می خوانند برای کسب مهارت های لازم وارد دانشگاه می شوند. چرا که دانشگاه فنی و حرفه ای تنها دانشگاهی است که واحدهای عملی، 1200 آزمایشگاه و کارگاه عملی در اختیار دارد که دانشجویان با استفاده  از این امکانات بصورت کاملا مهارت محور فارغ التحصیل می شوند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از برنامه این دانشگاه برای اصلاحات برنامه‌های درسی این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: متاسفانه هنوز برنامه‌های آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای همه مشاغل و رشته‌ها را تحت پوشش قرار نداده است و به آن صورت انعطاف لازم در این زمنیه وجود ندارد به همین دلیل تصمیم داریم برنامه‌های آموزشی دانشگاه را مورد بازآموزی قرار بدهیم.

دکتر صالحی عمران به برنامه‌های چهارساله دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: یکی از راهکارهای اصلاح برنامه‌های آموزشی دانشگاه این است که استادکارها و مربیان دانشگاه را مورد بازآموزی قرار دهیم ضمن اینکه کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه نیز باید تجهیز و تعمیر شوند و این برنامه ‌ها به زودی در دانشگاه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید