رتبه چهارم سیستان و بلوچستان در جذب خیرین مدرسه ساز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان رتبه چهارم در جذب خیرین مدرسه ساز را دار است.

‌به گزارش ایسنا- ‌باقر کرد در شورای فنی استان افزود: پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در سالهای اخیر به همت دستگاههای متولی در  جذب کمکهای خیرین و جلب مشارکت آنها انجام شده‌، اما این موضوع یک مسئله فرهنگی است و نیازمند تبلیغ و ترویج بیشتر نیازمندی‌های استان برای جلب توجه خیرین است‌.


وی بیان کرد: با توجه به وجود روستاهای زوال شونده و بلا استفاده شدن مدارس ، بازنگری در ساخت مدارس و استفاده از مدارس قابل حمل در روستاهای سطح استان ضروری است .

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ساخت مدارس ارزان قیمت بدون استفاده از خشت و گل و با الگو گرفتن از خانه‌های بومی در چند نقطه انجام شد که با توجه به محدودیت اعتبارات‌، اجرای این روند راهکار خوبی در جهت رفع کمبود فضای آموزشی در استان است .

کرد افزود: با توجه به پراکندگی روستاها در سطح استان و وجود روستاهای زوال شونده و در نتیجه بلااستفاده ماندن مدارس در برخی نقاط‌، ضرورت ساخت مدارس قابل حمل را ایجاب می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط پیک رشد جمعیت دانش آموزی هستیم و نیازمند تخصیص فضای آموزشی متناسب با این جمعیت هستیم، ادامه داد: پیش بینی می‌شود در آینده با توجه به تعدیل در نرخ رشد موالید و مهاجرت به شرایط ایده آل‌تری به لحاظ کمبود فضای آموزشی و مدیریت این مسئله برسیم.

وی همچنین بر سنددارکردن فضاهای آموزشی تاکید کرد و افزود: مشکلی که وجود  دارد سنددار نبودن برخی فضاهای آموزشی است که آموزش و پرورش ضمن حل این مسئله می‌تواند با تجاری کردن برخی از مدارس شهری از این فرصت برای درآمدزایی استفاده کند‌.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید