در پژوهشگاه نفت صورت گرفت؛

افتتاح انستیتو فرآورش گاز با هدف اجرای پروژه‌های کاربردی

  • تاریخ انتشار : 1396/12/2 ساعت : 10:23 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : انرژی
انستیتو فرآورش گاز در پژوهشگاه صنعت نفت با هدف انجام پژوهش‌های کاربردی راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، ایران به عنوان بزرگ‌ترین دارنده منابع گاز طبیعی در دنیا است، از این رو لازم است برای استفاده از این منبع انرژی پاک به منظور توسعه و مولد اقتصاد کشور، روی فناوری‌های کلیدی این حوزه سرمایه‌گذاری کند. در اجرای سیاست‌های کلی برنامه ششم وزارت نفت و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی،‌ وزارت نفت در طول سال‌های اخیر گام‌های موثری برداشته است. در این راستا با محوریت دانش‌بنیان کردن صنعت نفت،‌ از طریق برنامه‌ریزی نظام صحیح ارتباط صنعت نفت و مراکز پژوهشی دانشگاهی در حوزه‌های مختلف 12 انستیتو در صنایع پایین‌دستی نفت تاسیس شده است.

در این میان انستیتوی فرآورش گاز به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شد که هدف از تاسیس آن، توسعه و تامین دانش فنی مورد نیاز برای فرآیندها، مواد شیمیایی پرمصرف و خدمات فناورانه صنعت گاز کشور است.

این انستیتو در دو فاز اجرا می‌شود. هدف فاز اول از ابتدای سال 96 آغاز شده و هم اکنون به پایان رسیده است. تهیه و ایجاد زیرساخت‌های لازم، سازوکارهای اجرایی مناسب،‌ تخصیص و تجهیز فضای اداری آزمایشگاهی و تهیه برنامه جامع اجرایی انستیتو برای فاز اول بوده است.

در فاز دوم نیز اجرای پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی متناسب با نیاز صنعت گاز کشور در دستور کار قرار گرفته است. این فاز در حوزه‌های شیمی‌سازی،‌ بازیافت گوگرد و گازهای ارسالی به فلر و آلاینده‌ها، فعالیت‌های تحقیقاتی را دنبال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا انستیتو فرآورش گاز، انجام پژوهش‌های کاربردی را از طریق شبکه‌سازی تحقیق و پژوهش در کشور پیش خواهد برد. شبکه تحقیق و پژوهش مورد نظر شامل دانشگاه‌های همکار، مراکز پژوهش داخلی و خارجی، شرکت مهندسی مشاور داخلی و خارجی می‌شود.

مراسم افتتاح انستیتو فرآورش گاز در پژوهشگاه صنعت نفت با حضور مهندس بیطرف معاون مهندسی،‌ پژوهش و فناوری وزیر نفت،‌ عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز و دکتر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت صورت گرفت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید