شمار نامزدهای زن در انتخابات ۲۰۱۸ آمریکا دو برابر ۲۰۱۶ است

نتایج تحقیقات جدیدی نشان می‌دهد، شمار زنان آمریکایی که در سال ۲۰۱۸ در انتخابات شرکت می‌کنند نسبت به دو سال قبل حدودا دو برابر شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، نتایج تحقیقات دانشگاه راتگرز نیوجرسی نشان می‌دهد، ۴۳۱ زن برای مجلس نمایندگان کنگره آمریکا شامل ۳۳۹ زن دموکرات و ۹۲ زن جمهوری‌خواه ثبت‌نام کردند. در فوریه ۲۰۱۶ این رقم تنها ۲۱۲ تن بود. دست‌کم ۵۰ زن هم اعلام کردند نامزد ورود به سنا می‌شوند در حالی که این رقم برای سال ۲۰۱۶ به ۲۵ تن رسید. 

با توجه به اینکه ضرب‌الاجل برخی از ایالات هنوز به پایان نرسیده است، این آمارها احتمالا اندکی تغییر می‌کند.

"امیلیز لیست" نام سازمانی است که نامزدهای دموکرات زن را جذب کرده و آموزش می‌دهد تا آنها در کنگره آمریکا کرسی به دست آوردند و روی کمک به زنانی تمرکز دارد که از حق سقط جنین قانونی حمایت می‌کنند. استفانی شریوک، رئیس این سازمان گفت پدیده مذکور عمدتا یک حرکت از جناح چپگراست. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واقع رای زنان سفیدپوست را در انتخابات ۲۰۱۶ به دست آورد.  

او گفت: گمان می‌کنم این حرکتی از جانب دموکرات‌ها باشد. گمان می‌کنم دموکرات‌ها در یک طرف قضیه انرژی و هیجان و قصد این حرکت باشند. در چرخه انتخابات پیشین حدود ۹۲۰ زن در تماس با این گروه اعلام آمادگی کرده بودند. برای انتخابات ۲۰۱۸ این رقم به ۳۰ هزار تن نزدیک است البته تمام آنها مربوط به انتخابات امسال نیستند و ممکن است برخی از آنها هم وارد فعالیت‌ کمپینی شده و شخصا نامزد نشوند.

دبوراه والش، مدیر مرکز زنان آمریکایی و سیاست در دانشگاه راتگرز گفت:‌ وجود ترامپ انگیزه‌ای است که منجر به حضور پر رنگ‌ نامزدها در عرصه انتخاباتی می‌شود. حمله ترامپ به هیلاری کلینتون، انتقاد از اوپرا وینفری، روابط جنسی متعدد او، ۱۹ زنی که او را به آزار و اذیت جنسی متهم کردند و همچنین انتشار ویدیوی "هالیوود اینسایدر" که ترامپ در آن از لحن زننده‌ای برای توصیف زنان استفاده می‌کند، تنها برخی از نمونه‌هایی است آتش به معرکه می‌آورد. البته این یک سال انقلابی برای زنان دموکرات نیست.

براساس مطالعات راتگرز، ۲۱ زن جمهوری‌خواه امسال برای ورود به سنای آمریکا اعلام آمادگی کردند و در کنار آنها ۹۲ زن هم نامزد تصدی کرسی در مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۱ تن هم نامزد فرمانداری هستند. چنین حضوری دست‌کم از سال ۲۰۰۲ بی سابقه بوده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید