فرماندار تویسرکان اعلام کرد

500 میلیارد تومان طرح بخش آب در تویسرکان در حال اجراست

  • تاریخ انتشار : 1396/12/2 ساعت : 12:12 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: نقطه‌قوت طرح‌های عمرانی در سال 95 و 96 در شهرستان تویسرکان مربوط به طرح‌های حوزه آب است که افزون بر 500 میلیارد تومان است.

حبیب مومیوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آب آشامیدنی شهرهای تویسرکان و سرکان از چاه‌های آب دشت فریازان تأمین می‌شد اما اکنون با کاهش قابل‌توجه منابع آب زیرزمینی، استفاده از آب سد سرابی برای تأمین آب آشامیدنی این دو شهر و برخی روستاهی اطراف در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: طرح ساخت تصفیه‌خانه سد سرابی به روش بی.او.تی و با حضور بخش خصوصی و اعتباری افزون بر 30 میلیارد تومان در حال اجراست.

مومیوند با اشاره به مزیت‌های استفاده از روش بی. او.تی و مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های مختلف عمرانی خاطرنشان کرد: تأخیر در روند امور اجرایی در روش بی.او.تی به ضرر سرمایه‌گذار بخش خصوصی تمام خواهد شد و به همین علت سرعت اجرای طرح در این روش بیشتر می‌شود.

وی افزود: تصفیه‌خانه سد سرابی پس از آغاز به‌کار می‌تواند 315 لیتر آب در ثانیه به خط انتقال آبرسانی تویسرکان بدهد که این میزان یک و نیم برابر نیاز شهر تویسرکان و سرکان و پاسخگوی دو برابر جمعیت کنونی این شهرها است.

فرماندار تویسرکان همچنین از پیشرفت 96 درصدی طرح خط انتقال آب سد سرابی به مخزن شهر تویسرکان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح تا کنون 15 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: طرح مهم و ملی سد خرمرود نیز که از چرخه امور اجرایی و عمرانی خارج شده بود، با پیگیری‌های مستمر دوباره به چرخه اجرا بازگشت و اکنون با برآورد بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار و استفاده از روش بی.او.تی و مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست.

مومیوند یادآور شد: همچنین طرح نوسازی و بهسازی شبکه آب و فاضلاب شهری با صرف دو و نیم میلیارد تومان اعتبار مالی انجام شده است.

وی تصریح کرد: تا کنون جزئیات طرح‌های اجرایی در حوزه آب شهرستان تویسرکان به خوبی تبیین نشده در حالیکه 500 میاپلیارد تومان طرح اجرایی در این بخش در شهرستان تویسرکان در حال اجراست.

فرماندار تویسرکان اضافه کرد: دو طرح بزرگ ساخت سد خرمرود و تصفیه‌خانه فاضلاب سد سرابی با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست و تویسرکان از شهرستان‌های پیشرو در سپردن امور اجرایی و طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی به شمار می‌رود.

وی در پایان اظهار کرد: طرح‌های حوزه آبرسانی شهرستان تویسرکان علاوه بر نتایج نهایی خود تعداد زیادی فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم نیز ایجاد کرده است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید