نتانیاهو و وزیرانش اظهارات محمود عباس را به باد انتقاد گرفتند

نخست وزیر، وزیر جنگ، وزیر آموزش و رئیس حزب میانه‌رو و لیبرال "آینده" رژیم صهیونیستی سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت را مورد هجمه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آژانس خبری فلسطین الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنرانی محمود عباس اظهار داشت: عباس در حرف‌هایش هیچ چیز جدیدی ارائه نکرد.

وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین همواره به پرداخت میلیون‌ها دلار به خانواده‌های کشته‌های فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد. عباس هنوز از روند صلح طفره می‌رود.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به سخنرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت گفت: همه به خوبی می‌دانند محمود عباس از یک سو دستمزد مجریان عملیات علیه اسرائیل را می‌پردازد و از سوی دیگر از تمامی جهانیان می‌خواهد که فلسطینیان را به رسمیت بشناسند.

نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز ضمن انتقاد از سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: به محمود عباس توصیه می‌کنم تا به جای ساختن گذشته‌ای از توهمات بر ایجاد آینده واقعی تمرکز کند.

وی در ادامه مدعی شد: مردمی که گذشته خود را اختراع کرده‌اند، هیچ آینده‌ای ندارند و اجداد ملت فلسطینی ۵۰۰۰ سال پیش بوده‌اند، اما نه در اینجا، بلکه در جنوب شبه جزیره عربستان!

یائیر لاپید، رئیس حزب میانه رو و لیبرال "یش عاتید" (آینده) نیز سخنرانی عباس را به باد انتقاد گرفت و اظهارات وی را "کذب و دروغ" توصیف کرد.

 لاپید همچنین افزود: میلیون‌ها آواره فلسطینی وجود دارند و اسرائیل هرگز با حق بازگشت آن‌ها موافقت نمی‌کند.

در همین راستا، دنی دانون، نماینده اسرائیل در سازمان ملل  در واکنش به سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: شما بخشی از مشکل هستید نه بخشی از راه حل.

وی در ادامه مدعی شد: تحریکات بی‌پایان عباس درباره حمایت مالی از "تروریسم" به عنوان سیاست رسمی فلسطینی است و طی سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۳۵۰ میلیارد دلار از بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین صرف دستمزد مجریان عملیات علیه اسرائیلی‌ها شده و این مبلغ نصف حمایت سالانه بین‌المللی‌ای است که تشکیلات خودگردان فلسطین به دست می‌آورد.

دانون همچنین ادعا کرد: عباس از زمان بر عهده گرفتن پست ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۲۰۰۵ میلادی به آمریکایی‌ها گفت که به خاطر قدم برداشتن به سمت صلح با اسرائیل سفت و سخت تلاش می‌کند اما در واقع به دنبال بهانه است و  ادعا می‌کند که تصمیم آمریکا مبنی بر  به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، مذاکرات را به تاخیر می‌اندازد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید