استاندار اردبیل:

پیشگیری از اعتیاد باید با برنامه‌های مدون صورت گیرد

استاندار اردبیل گفت: در راستای پیشگیری از اعتیاد باید با برنامه‌های مدون و تحقیقات کامل وارد عمل شده و این برنامه‌ها به صورت دقیق رصد شود. 

به گزارش ایسنا، اکبر بهنامجو در هشتمین جلسه شورای مبارزه با موادمخدر در استانداری اردبیل اظهار کرد: تمام برنامه‌های قابل اجرا در حوزه پیشگیری از موادمخدر باید سازمان‌ یافته و به صورت دقیق مورد رصد مسئولان دست اندرکار قرار گیرد تا خروجی مناسبی در ارتباط با مبارزه با موادمخدر در استان را شاهد باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دخیل باید به صورت عملی و تحقیقاتی برنامه‌های مدون خود را در این میان به پیش برند، خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از اعتیاد ما نیازمند برنامه‌ریزی‌‌های مدونی هستیم که در کنار کار کارشناسی هر دستگاه وظیفه خود را به طور کامل اجرایی کند.
 
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل، مسئولان حوزه پیشگیری از مواد مخدر را به الگوگیری از استان‌های موفق در این حوزه دعوت کرد و افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی دخیل در حوزه مبارزه با موامخدر باید با در نظر گرفتن شاخص‌های اجتماعی وظایف محوله خود را احصاء کرده و با ورود به برنامه به این حوزه گزارش جامع و کاملی را از برنامه های پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر ارائه دهند.
 
بهنامجو همچنین بر اجرای کارگاه‌های مبارزه با موادمخدر در دستگاه‌های اجرایی نیز تاکید کرد و گفت: نه تنها در حوزه اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی بلکه باید در مقوله خشونت و طلاق نیز که در استان اردبیل از معضلات رایج محسوب می‌شود آگاهانه وارد عمل شده و برای همه این معضلات اجتماعی راهکاری عملیاتی پیدا کرد.
 
وی با اشاره به اینکه بحران‌های موجود در جامعه باید بازگو شده و از ابتدای سال آینده با کار کارشناسی زوایای امر در همه دستگاه‌ها مشخص شود، تصریح کرد: در جامعه کارگری ما به ویژه کارگران ساختمانی بیشترین جمعیت معتاد را شاهد هستیم.
 
استاندار اردبیل مسایل بیکاری، فقر و معصلات اقتصادی را از عوامل تشدیدکننده اعتیاد در جامعه اعلام و خاطرنشان کرد: انتظار داریم با برگزاری این جلسات مسایل مختلف اجتماعی به صورت علمی جمع‌بندی شده و در جلسات آتی نسبت به رفع اغلب معضلات اجتماعی در استان راهکارهای مدون ارائه شود.
 
در این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با ارائه گزارشی از وضعیت جامعه هدف ایثارگری در مقوله اعتیاد اظهار کرد: درصد بسیار ناچیزی از جامعه ایثارگران استان اردبیل به دلیل برخی شرایط جسمانی درگیر مواد مخدر شده‌اند که در این راستا استان اردبیل جزو استان‌های با میزان جمعیت معتاد کمتر گزارش شده است.
 
یاسر شاهی خاطرنشان کرد: در ارتباط با فرآیند درمانی در بنیاد شهید عملکرد این دستگاه‌ اجرایی احصاء شده و از 47 هزار و 473 نفر جامعه ایثارگری استان اردبیل تنها 3447 نفر در اردبیل معتاد هستند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید