مرادی: دولت هر چه در توان دارد برای توقف جنایات اردوغان در عفرین به کار گیرد

  • تاریخ انتشار : 1396/12/3 ساعت : 13:38 - 6 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از نمایندگان مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران که حامی مظلومان است استدعا دارم که هر آنچه که در توان دارد در جهت توقف جنایات اردوغان در عفرین به کار گیرد. بی‌تردید اقدام اردوغان یک نسل‌کشی است.

به گزارش ایسنا، منصور مرادی در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی صبح امروز، بیان کرد: من از دیاری آمدم که مردمشان اسطوره تلاش هستند و الگوی صلح و دوستی و عصاره مهربانی و جوهر شرف در وجودشان چون خورشید درخشان است. نوع‌دوستی یکی از هزاران ویژگی برتر آنهاست. آری من از کردستان سخن می‌گویم،‌ کردستانی که همواره مردمانش حافظان فرهنگ، نوع دوستی و صلح بوده‌اند.

وی در ادامه گفت: تاریخ گواه این مدعاست اما سالیان است این ملت نجیب عرصه تاخ و تاز دیکتاتورهای زمان است. مدتی است صدام ملعون و پروژه شوم انفال و اکنون سلطانی با قاب احیای عثمانی و بی‌پروا به تمام رسوم انسانی و کنوانسیون‌های جهانی و پیرو سیاست‌های مردود آتاترک دست به جنایت زده و کودکان و زنان بی‌دفاع را در عفرین سوریه به خاک و خون کشیده است.

نماینده مردم مریوان در مجلس تصریح کرد: بی‌تردید این یک نسل‌کشی است و تلاش در جهت اشغال سرزمین همسایگان است که نباید از آن غفلت کرد. امروز فریاد مردم مظلوم عفرین گوش فلک را کر کرده است. آنکه نوای مظلوم را نمی‌شنود یا خود را به کری زده است به گفته پیامبر عظیم‌الشان اسلام تایید ظلم ظالم می‌کند.

وی در پایان گفت: از شما نمایندگان که عصاره ملت ایران هستید و همچنین از دولت محترم که حامی مظلومان است استدعا دارم که هر آنچه در توان دارد در توقف جنایات اردوغان در عرفین به کار بگیرد و از نفوذ خود در سازمان‌های بین‌المللی برای توقف این نسل‌کشی که دولت ترکیه انجام می‌دهد، اقدامات لازم را انجام دهند. در هر نقطه از جهان کردی باشد از هم‌پیمانان و هم‌نژادان کردها در جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید