استاندار اردبیل:

تقویم عملیاتی ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه شود

استاندار اردبیل گفت: با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی باید یک تقویم دقیق اجرایی برای برگزاری آئین‌هایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تدوین و طراحی شود.

به گزارش ایسنا، اکبر بهنامجو در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری اردبیل اظهار کرد: باید از کارهای پراکنده و مقطعی در این حوزه جلوگیری کنیم و شایسته است با یک هدفگذاری مناسب در همه زمینه‌ها از برگزاری کنگره و یادواره شهدا گرفته تا تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران در طول سال و با یک برنامه‌ریزی‌ منسجم انجام شود.
 
وی این حرکت را یک اقدام فرهنگی زیربنایی در آشنایی نسل آینده با فرهنگ جهاد و شهادت و جلوگیری از سرخوردگی‌های احتمالی نسل آینده توصیف و خاطرنشان کرد: این بسیار شایسته است که مدیران و مسئولان همه دستگاه‌های دخیل در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند تا یک حرکت منسجم و مطلوب به نتیجه برسد.
 
استاندار اردبیل افزود: به جای پراکنده گوئی و ارائه گزارش‌های مختلف شایسته است در همه زمینه‌ها با  یک تقویم اجرایی و عملیاتی درست به سمتی حرکت کنیم تا تاثیرگذاری‌ها و تبعات مطلوب و شایسته چنین اقدامی نمایان باشد.
 
بهنامجو، ضرورت جمع‌بندی نظرات اعضای ستاد را به همراه احصای فعالیت‌های مثبت و مقبول انجام شده در این بخش یادآور شد و گفت: شایسته است آئین تشییع پیکر شهدای گمنام و یا شناسایی شده در روز جمعه و بعد از نماز عبادی – سیاسی جمعه انجام شود تا عشق و ارادت اهالی استان را به این شهدا شاهد باشیم.
 
وی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ استان اردبیل خواست تا نسبت به تامین اعتبار برای تکمیل یادمان‌های شهدا و همچنین برخی فعالیت‌های تاثیرگذار در این بخش به انجام برسد.
 
در این جلسه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز در سخنانی از برگزاری یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر، شمالغرب و دو شهید مدافع حرم در روز یکشنبه 6 اسفندماه خبر داد و اظهار کرد: ما در عملیات خیبر 165 و در عملیات بدر نیز 114 نفر شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم.
 
علی واحد به 22 اسفند به عنوان سالروز بزرگداشت شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: قطعا در این روز برنامه‌های متعدد در گرامی داشت شهدا و تجلیل از خانواده‌های آنها برگزار خواهد شد.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌های مختلفی تولید و پخش می‌کنیم به طوری که همه شرایط در این استان دست به دست هم داده تا برنامه‌های حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با استقبال خوب مردم روبرو شود.
 
علی ملااحمدی به نامگذاری اماکن و خیابان‌ها به نام شهدا، برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری و ضرورت ساماندهی برگزاری یادواره‌های شهدا را در مناطق مختلف یادآور شد و بیان کرد: پیشنهاد شده تا در سال آینده یادواره شهدای کارمند در هفته دولت برگزار شود.
 
در این جلسه مسئولان مرزبانی و دانشگاه محقق اردبیلی به صورت مختصر گوشه‌ای از فعالیت‌های خود را در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کردند. همچنین در این جلسه نسبت به راه‌اندازی دفتر نمایندگی نیروی دریایی موافقت شد تا زمینه فعالیت این دفتر در اردبیل فراهم شود.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید