آیت‌الله مقتدایی: روحانیون هر چه بیشتر خود را به مردم نزدیک کنند/ مردم از بیکاری رنج می‌برند/ مسوولان در حل مشکلات جدی باشند

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلابی ماندن در شرایط سخت کنونی در سایه ولایت‌پذیری و تکیه بر عنصر وحدت و بصیرت امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، آیت‌الله مقتدایی در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب، حضور آگاهانه مردم در صحنه و مجاهدت آنها به ثمر نشسته و قطعا با حمایت مردم و تقویت ارتباط مسئولان با آحاد مردم و صداقت آنها در بیان واقعیت‌ها تداوم پیدا خواهد کرد.

وی یکی از ویژگی‌های امام راحل را در آغاز نهضت تاریخی‌شان روراستی و داشتن صداقت و حضور در بین اقشار مختلف مردم اعلام و خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران نظام اسلامی هر وقت از این مردم فاصله گرفتند قطعا با ناکامی و شکست روبرو شدند در حالی که اصل حاکمیت اسلام اعتقاد راستین به حضور مردم در همه صحنه‌ها و عرصه‌هاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی‌های امام راحل در آغاز مبارزه با رژیم شاهنشاهی بیان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب با دست خالی شاه را مقهور قدرت واقعی این ملت کرد تا همه بدانند که شاه مملکت که تا بن دندان مسلح از سوی آمریکا و همدستان منطقه‌ای مورد حمایت قرار می‌گرفت چگونه در برابر عظمت و قدرت مردم خوار و ذلیل شد.

آیت‌الله مقتدایی تبعیت از امام و رهبری انقلاب را در کنار تبعیت از احکام الهی و توجه به مبانی ارزشی قرآن و اسلام لازمه انقلابی ماندن در شرایط کنونی توصیف کرد و افزود: این ملت 40 سال است که با صداقت و در عین حال هوشیاری و بصیرت تمام در برابر همه طراحی‌های پیچیده دشمن در صحنه پابرجاست و هیچ کس نمی‌تواند این نظام را مورد تهدید و هجمه قرار دهد.

وی تصریح کرد: روحانیون ما اگر می‌خواهند همچنان طوفنده و بالنده در مسیر انقلاب بمانند باید هر چه بیشتر خود را به مردم نزدیک کنند تا بتوانیم یکی پس از دیگری طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان را که به حد اعلای خود رسیده خنثی و دفع کنیم.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ یکی از سیاست‌های استکبار جهانی را در شرایط کنونی دامن زدن به اختلاف داخلی و ناامید کردن مردم به آینده توصیف کرد و گفت: نباید اجازه دهیم مردم دلسرد شوند بلکه با مراقبت از وحدت و همدلی‌ها شایسته است به سمتی حرکت کنیم تا با توانی مضاعف‌تر در همه صحنه‌های انقلاب حاضر و مهیا باشیم.

آیت‌الله مقتدایی همچنین در همایش فصلی روحانیون در اردبیل اظهار کرد: در این مقطع وظیفه روحانیون با توجه به جایگاه ارزشمند نظام اسلامی و تبیین و روشنگری‌ها در این زمینه بسیار سنگین است به طوری که در قرآن کریم و احکام الهی به اهمیت و جایگاه خطیر علما و روحانیون تاکید شده است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره یوسف و احزاب در باب اهمیت رسالت انبیای الهی در اطاعت خداوند و بشارت مردم به زندگی سعادتمندانه دنیوی و اخروی و انذار آنها از گناه و معاصی، خاطرنشان کرد: به مانند انبیا و اولیای الهی رسالت ما نیز دعوت الی‌الله است به طوری که در این ماموریت باید حقایق و ارزشمندی جایگاه توحید و تبیین دین الهی بیان شود.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما باید با برهان و دلیل مردم را به سمت راستی و حقیقت سوق دهیم چرا که اگر احدی از مردم در جامعه اسلامی از دین الهی و راه سعادت دور باشد قطعا گناه آن به گردن ماست در حالی که باید از ظرفیت مساجد، منابر، سخنرانی‌ها، تالیف کتاب و ... استفاده کنیم تا ارشاد و هدایت مردم به بهترین شکل اتفاق بیفتد.

آیت‌الله مقتدایی افزود: در عصر معاصر و با مجاهدت امام راحل و همراهی مردم نظامی بر پایه دین الهی و احکام شرعی شکل گرفته و در چنین شرایطی باید همه تلاش کنیم تا احکام اسلام و شرع الهی برپا شود تا در همه زمینه‌ها بتوانیم دین الهی را ساری وجاری کنیم.

وی محوریت این حکومت را ولایت فقیه به اذن امام عصر (عج) برشمرد و بیان کرد: اگر امروز دشمنان این نظام مخالف خط ولایت فقیه هستند به دلیل آن است که نمی‌توانند حکم ولی را که حکم صادق و در مقام امام است پذیرش کرده و قبول کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این 40 سال به برکت نفس امام راحل و مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه تمام طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان به هم ریخته و آنها که دل به فروپاشی نظام اسلامی بعد از رحلت امام بسته بودند با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری این نظام کید و نیرنگ‌شان خنثی شده است.

دبیر دوم حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز به برکت همین انقلاب و رهبری فرزانه آیت‌الله خامنه‌ای ما حتی با قاطعیت و توان مضاعف در آشوب‌ترین منطقه صاحب اقتدار و عظمت هستیم و ضرورت دارد در چنین شرایطی قدر نظام اسلامی را بیشتر بدانیم. امروز مفهوم حقیقی دعوت الی‌الله حفظ نظام و حمایت از ارکان آن است چرا که اندیشمندان و متفکران غرب و استکبار جهانی تمام تلاش و همتشان را به کار گرفته‌اند تا این نظام الهی را به زیر بکشند اما ضرورت دارد همه از اصل نظام و ارکان آن حمایت کنیم.

وی روحانیت را در راس امور برای جلب اعتماد مردم و حاضر شدن در بین مردم دانست و افزود: این موضوع بسیار خطرناک است که روحانیون ما با مسجد و مردم غریبه باشند و یا تنها به هنگام وقت نماز آن هم با تاخیر در مساجد حاضر شوند در حالی که شایسته است علما و روحانیون ما در بین مردم به صورت مرتب حاضر شده و حتی به سوالات و ابهامات ذهنی آنها پاسخ دهند.

عضو مجمع خبرگان رهبری اضافه کرد: همه قبول دارند که مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی به ویژه بیکاری رنج می‌برند و باید مسئولان در حل این مشکلات جدی باشند اما باید بدانیم مردم همیشه در صحنه هستند و همچون یوم‌الله 22 بهمن حضور باصلابت خود را به نمایش گذاشته و با چنگ و دندان از این نظام حمایت می‌کنند.

آیت‌الله مقتدایی در پایان گفت: اسلام منهای روحانیت بی‌مفهوم است و ضرورت دارد روحانیت همراه با مردم تلاش کنند تا توطئه دشمنان را در همه جبهه‌ها بشکنند چرا که هیچ قدرتی نمی‌تواند در صفوف به هم فشرده مردم خللی ایجاد کنند.


نظر خود را ثبت کنید