هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال

مصاف سرخابی‌های پایتخت با سرخابی‌های خورستان

تیم‌های پرسپولیس و استقلال یک هفته قبل از داربی پایتخت به مصاف تیم‌های خوزستانی می‌روند.

به گزارش ایسنا، لیگ برتر فوتبال در ایستگاه بیست و چهارم خود، فردا(شنبه) پیگیری خواهد شد و پرونده این هفته از مسابقات با برگزاری چهار بازی باقیمانده در تهران، اصفهان، خوزستان و جم بسته می شود.

ذوب‌آهن اصفهان - پدیده مشهد

گروه داوری: محمدرضا اکبریان – سجاد طوری – قهرمان نجفی – علیرضا حیدرپناه – ناظر: ابوطالب طاهریان
تیم ذوب آهن در حالی از ساعت 15:30 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان پدیده است که امیر قلعه نویی به دلیل محرومیت نمی تواند روی نیمکت تیمش بنشیند. ذوب آهن در 10 هفته آخر لیگ توانست با نتایج مثبت، خود را به بالای جدول رسانده و در حال حاضر با 38 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. این تیم در آخرین بازی خود در لیگ برتر مقابل سایپا شکت خورد اما اصفهانی ها با توجه به پیروزی در آخرین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل نماینده ازبکستان، با روحیه بالا به مصاف پدیده می روند.
شاگردان قلعه نویی اما برای ماندن در رتبه دوم جدول کار راحتی پیش رو ندارند چرا که تیم پدیده در پنج بازی اخیر خود طعم برد را نچشیده و با سه باخت متوالی، عطش بالایی برای برد دارد. از طرفی پدیده در روزهای اخیر با اعتصاب بازیکنانش مواجه بوده و آن ها بدون تمرین به مصاف ذوب آهن می روند.

پارس جنوبی جم - تراکتورسازی تبریز

گروه داوری: علی صفایی – هادی طوسی – مهدی شفیعی – جواد محمدی – ناظر: رسول فروغی

ورزشگاه تختی جم بوشهر از ساعت ۱۵:۳۰ فردا(شنبه) میزبان تیم هایی است که هر کدام به دلایل مشابه به سه امتیاز بازی نیاز مبرم دارند. شاگردان تارتار که با 37 امتیاز در رده پنجم قرار دارند، می خواهند ثابت کنند موفقیت های نیم فصل اول، اتفاقی نبوده و می توانند باز هم رتبه های بالایی جدول را تجربه کنند. آن ها بعد از هفت هفته ناکامی، توانستند هفته پیش مقابل پدیده به پیروزی برسند و اکنون در اندیشه دهمین برد فصل هستند. اما در طرف مقابل تراکتورسازان که ناکام از دو پیکار آسیایی آمده اند، می خواهند روند پیروزی های خود در لیگ برتر را ادامه دهند. تیم سائلام هر چند در دو بازی ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی عربستان و الغرافه قطر بازنده بود اما در لیگ برتر دو برد پیاپی مقابل پدیده و گسترش فولاد کسب کرده است. این تیم با 28 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد.
 

فولاد خوزستان - استقلال تهران

گروه داوری: بیژن حیدری – علیرضا ایلدروم – مهدی الوندی – امید سعیدفر – ناظر: مسعود مرادی
این بازی از ساعت ۱۶ در ورزشگاه غدیر اهواز آغاز می‌شود و شاگردان شفر بعد از اندوختن چهار امتیاز ارزشمند از دیدارهای آسیایی خود به دنبال تداوم بخشیدن به موفقیت های خود در لیگ برتر هستند. استقلالی ها این فرصت را دارند تا با پیروزی در بازی فردا مقابل فولاد خوزستان و با توجه به تفاضل گل بالایی که دارند، خود را به رتبه دوم جدول برسانند. آبی پوشان در حال حاضر با 35 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند. همچنین شاگردان پورموسوی در فولاد با 38 امتیاز، تیم سوم جدول هستند. امید نورافکن، میلاد زکی پور و پژمان منتظری سه بازیکن استقلال به دلیل مصدومیت نمی توانند تیمشان را مقابل فولاد خوزستان همراهی کنند.

پرسپولیس تهران - استقلال خوزستان

گروه داوری: کوپال ناظمی – محمدرضا ابوالفضلی – محمد راهی – علی اصغر مومنی – ناظر: مسعود عنایت

پرسپولیس ها در آخرین بازی هفته بیست و چهارم که از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می شود میزبان شاگردان ویسی هستند و با توجه به شکست تلخ سه بر یک مقابل السد در لیگ قهرمانان آسیا، می خواهند دل هواداران خود را بدست آورند.
شاگردان برانکو برای رسیدن به دومین قهرمانی پیاپی، باید مقابل دو استقلال به برتری برسند. سرخپوشان پایتخت ابتدا در هفته بیست و چهارم با آبی پوشان خوزستان و سپس در هفته بعدی در داربی تهران به میدان رفته و در صورت پیروزی در هر دو بازی، قهرمانی خود را پنج هفته زودتر از اتمام فصل، مسجل می کنند.
یکی از انگیزه های دیگر پرسپولیس در بازی فردا، حفظ رکورد نباختن و ارتقای آن به 21 بازی است. سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس به دلیل محرومیت نمی تواند برای پرسپولیس به میدان برود.
استقلال خوزستان در حالی شنبه به مصاف پرسپولیس می رود که دو روز پیش اعتصاب بازیکنان به پایان رسید و عبدالله ویسی زمانی نداشت تا برای بازی پیش روی تیمش به لحاظ تاکتیکی برنامه ریزی کند. خوزستانی ها به دلیل مشکلات مالی دست به اعتصاب زده بودند و صحبت هایی مبنی بر به میدان نرفتن مقابل پرسپولیس مطرح بود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید