نکسوی هیوندایی دوربردترین خودروی هیدروژنی جهان (+عکس)

نکسوی هیوندایی برای داشتن بردی موثر به سه مخزن سوخت سلولی مجهز است که هر کدام ظرفیت ذخیره 52 لیتر هیدروژن را دارد. با وجود چنین ظرفیت بزرگی خودرو در کمتر از 5 دقیقه سوخت‌گیری خواهد کرد.

هیوندایی که از "نکسو"های  جدید خود رونمایی کرده ادعا می کند این خودرو دوربردترین خودروی سوخت سلولی موجود در بازار است.

به  گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "اتوگاید"، این خودرو در ماه آینده در کره جنوبی معرفی خواهد شد می‌تواند با یک بار سوخت‌گیری مسافتی حدود 609 کیلومتر را طی کند و با رقیبان پیشرویی مانند هوندا کلاریتی یا تویوتا میرای  به رقابت بپردازد. هیوندایی در خصوص این خودروی خود اعلام کرده که قدرت طی مسافت این خودرو با خودروهای درون‌سوز داخلی برابری می‌کند و رانندگان بدون استرس می‌توانند با این خودرو به سفرهای طولانی بروند.


با وجود اینکه میزان طی مسافت با خودروهای سوخت سلولی اهمیت چندانی ندارد، اما قابلیت سفرهای طولانی با این خودروها رضایت‌بخش خواهد بود، از طرفی زیرساخت‌های لازم برای سوخت‌گیری مجدد این خودروها در بسیاری از نقاط جهان چندان وجود ندارد.


نکسوی هیوندایی برای داشتن بردی موثر به سه مخزن سوخت سلولی مجهز است که هر کدام ظرفیت ذخیره 52 لیتر هیدروژن را دارد. با وجود چنین ظرفیت بزرگی، خودرو در کمتر از 5 دقیقه سوخت‌گیری خواهد کرد. موتور الکتریکی این خودرو با گشتاوری حدود 395 نیوتن‌متر، قدرتی معادل 163 اسب‌بخار تولید می‌کند. با این اعداد و ارقام خودرو برای دستیابی به شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت به 9.2 ثانیه زمان نیاز دارد  و می‌تواند با بیشینه سرعت 179 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد.


نکسو خودروی ایده‌آل هر کسی محسوب نمی‌شود، اما هیوندایی امیدوار است این خودرو به توسعه هر چه سریع‌تر خودروهای کم آلاینده کمک کند. گروه خودروسازی هیوندایی متعهد است تا سال 2025 نزدیک به 38 خودروی اقتصادی و کم آلاینده را وارد بازارهای جهانی کند.



نظر خود را ثبت کنید