آیت الله سعیدی:

مهم‌ترین اولویت‌های انقلاب، رفع آسیب‌های اجتماعی و تحقق عدالت و پیشرفت است

  • تاریخ انتشار : 1396/12/4 ساعت : 15:37 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قم
امام جمعه قم گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری مهم‌ترین اولویت‌های انقلاب اسلامی، رفع آسیب های اجتماعی و تحقق عدالت و پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار ایسنا،آیت الله سید «محمد سعیدی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی و ولایت محور بود در این راستا اندیشه ورزان و جوانان متفکر باید ابعاد انقلاب اسلامی را به خوبی برای ملت بیان کنند.

امام جمعه قم افزود: از نظر مقام معظم رهبری، نقطه کارکرد بی‌بدیل انقلاب اسلامی تبدیل نظام طاغوت سالار به مردم سالار است؛ یعنی در زمان طاغوت ظلم و طغیان و بی‌توجهی به عدل در همه ساحت‌های روابط ملت و دولت حاکم می‌باشد، در چنین نظامی اشرافیگری و چپاول بیت‌المال به مثابه حق برای باطل، سیستمی شده و در نتیجه نوکری بیگانه و ذلت و گسترش فرهنگ مصرف، ایران را به مرز سقوط نزدیک می‌کرد.

سعیدی اظهار کرد: در چنین شرایطی بود که امام خمینی(ره) ملت ایران را از یوغ بردگی طاغوت آزاد کرد و استقلال، آزادی، امنیت،عزت و حرکت به سمت جلو با هدایت رهبری الهی و پیوند عمیق امت و ملت نهادینه شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب همه مقدرات کشور با هدایت رهبری الهی در اختیار مردم قرار گرفت؛ با بازخوانی چهار دهه از انقلاب بر پایه سخنان رهبری می بینیم انقلاب اسلامی امروز دارای اولویت‌های مهمی است؛ طبق منویات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم آذربایجان مهم‌ترین اولویت‌های انقلاب اسلامی، رفع آسیب‌های اجتماعی و تحقق عدالت و پیشرفت است.

وی گفت: نظام مردم‌سالار یعنی همه سازوکارهای نظام اسلامی ملک مردم به شمار می‌رود؛ مملکت به ملت تعلق دارد نه به عده‌ای اشرافی‌گر که مردم را رعیت خود بدانند.

سعیدی افزود: یکی از جلوه‌های مهم در عرصه سیاسی ساخت قدرت طبق صندوق انتخابات است؛ البته همه جلوه‌های مردم سالاری این نیست بلکه مشارکت همه جانبه بر پایه حق در عرصه اقتصاد و فرهنگ و آبادانی کشور و تحقق عدالت و پیشرفت بر عهده مردم است.

امام جمعه قم گفت: انبیا و رهبران الهی که تجلی آن در عصر غیبت ولایت فقیه است راه را برای رشد و بالندگی و مشارکت همه جانبه ملت برای مدیریت کشور فراهم می‌کند؛ حضور همه جانبه ملت در صحنه از برکات انقلاب است و این حضور برطرف‌کننده بسیاری از آسیب‌ها از انقلاب بوده است.

وی تصریح کرد: محور دوم سخنان مقام معظم رهبری آسیب‌شناسی انقلاب است که اهمیت زیادی دارد، ایشان فرمودند دهه چهارم انقلاب، دهه پیشرفت و عدالت است و در ارزیابی کلان نتیجه مردم سالاری پیشرفت کشور می باشد.

سعیدی اظهار کرد: در عرصه‌هایی این پیشرفت چشمگیر بوده اما به گفته رهبری در تحقق عدالت ما عقب مانده هستیم و در دهه پیشرفت و عدالت همه باید در پیشرفت و عدالت موفق می‌شدیم.

امام جمعه قم ادامه داد: البته رهبری جور کم‌کاری و ندانم کاری برخی از مدیران بی‌کفایت و بی تدبیر را تحمل کردند و به جای مدیران ارشد کشور از خداوند و مردم عذرخواهی کردند.

وی یادآور شد: مدیران ارشدی که مقدرات کشور را به نمایندگی ملت در دست دارند باید نسبت به وظایف خود و مطالبات مردم تلاش کنند که نیاز نباشد مقام معظم رهبری به جای آن‌ها از مردم عذرخواهی کنند، مسئولان باید مسئولیت خود را بپذیرند و برای آن تلاش کنند.

سعیدی یادآور شد: این انصاف نیست مدیران با فرافکنی و کم‌کاری به جای پاسخگوئی نظام را مقصر جلوه دهند، اگر چه مردم این واقعیات را درک می‌کنند و به انقلاب اسلامی وفادار هستند و در مقاطع مختلف همانند راهپیمایی 22 بهمن وفاداری خود را ثابت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مردم ایران بین نظام انقلابی امت و امامت و بین تشکیلات دیوان سالاری تفکیک قائل می‌شوند و از نظامی که برآمده از حرکت خود ملت است دفاع می‌کنند البته انتقاد به قوا و یا سایر ارکان نظام منافاتی با ایستادگی امت پای آرمان های انقلابی و نظام ندارد.

**انقلابی‌گری خارج از انقلاب اسلامی نوعی انقلابی‌نمایی است

امام جمعه قم تصریح کرد: مسئولان باید مراقب باشند و بدانند مشکلات کشور در سایه مدیریت مردمی و کارآمد حل می‌شود و از سوی دیگر انقلابی‌گری نباید خارج از نظام ولایی تفسیر شود، انقلابی‌گری خارج از انقلاب اسلامی نوعی انقلابی‌نمایی است.

سعیدی اظهار کرد: در دوران امام علی(ع) نیز همین انقلابی‌گر نماها در برابر امام علی(ع) ایستادند و خود را برتر دیدند و از امیرالمومنین خواستند در برابر حکم خدا سرفرود بیاورد.

وی گفت: پس از امیرالمومنین طرفداران این فرقه‌های انحرافی در برابر اهل بیت(ع) نیز ایستادند و در زمان ما هم در قالب‌های مختلف امثال این گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی را مشاهده می‌کنیم اما ملت ما فریب ترفندهای این انقلابی نماهای شیفته قدرت را نمی‌خورند.

امام جمعه قم یادآور شد: بخش مهمی از سخنان رهبری درباره توجه به اولویت‌هاست، توجه به پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترسیم افق‌های آینده، هم‌چنین مقاومت در برابر استکبار، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد و اشرافی‌گری و برطرف کردن فقر و محرومیت و حل آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی طبقات آسیب‌پذیر، تحقق آرمان‌های پایه‌ای انقلاب یعنی عدالت در کنار پیشرفت از جمله این اولویت‌هاست.

وی گفت: راه رسیدن به این اولویت‌ها این است که ملت و عموم مسئولان با توکل به خدا و بستن چشم امید به بیگانگان و با اخلاص به دنبال شناخت تکلیف خود باشیم و به آن عمل کرده و در برابر فساد و دشمنان اسلام و ایران ایستادگی کنیم.

**عده‌ای به نام دراویش و به سبک داعش  به سلب امنیت پرداختند

سعیدی در ادامه عنوان کرد: فتنه اخیر در تهران به طرفداری از برخی فرقه‌ها ماهیتی تروریستی داشت؛ آن‌ها به نام دراویش و به سبک داعش به تخریب اموال عمومی و سلب امنیت پرداختند؛ مسئولان باید با این گروه‌های تروریستی با قاطعیت برخورد کنند.

امام جمعه قم اظهارکرد: این‌ها با اعمال شرارت آمیز ثابت کردند، لیاقت رافت اسلامی را ندارند، از این‌رو انتظار مردم این است که این آشوبگران و هر فتنه‌گر دیگری باید بسزای اعمال وحشیانه خود برسند.

وی یادآور شد: فتنه‌گران و ورشکسته‌گان سیاسی با وجود این امت و رهبری و نظام هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید