امام‌جمعه ایلام:

تریبون نماز جمعه، سنگری نفوذ ناپذیر و شکست ناپذیر است

  • تاریخ انتشار : 1396/12/4 ساعت : 17:44 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
امام‌جمعه ایلام گفت: اهانت به جایگاه مقدس و تریبون نماز جمعه، اهانت به امام راحل (ره) و رهبری انقلاب است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلیمن «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم مردم آذربایجان شرقی و شهرستان تبریز اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب در این دیدار بیانات مهمی ایراد فرمودند که ما باید نسبت به این بیانات اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار راجع به آفت‌های انقلاب و آسیب‌هایی که برای انقلاب ضرر و خسران دارند بر 3 عنوان تاکید داشتند که اعتماد به بیگانگان، اشرافی‌گری و بی توجهی به مستضعفان از جمله آنها هستند.

وی با اشاره به این‌که در رژیم گذشته این 3 آفت را در حاکمیت رژیم پهلوی چه پدر و چه پسر دیدیم، اضافه کرد: بارزترین آنها در دوران پهلوی، اعتماد به بیگانگان بود به طوری که آنها در ابعاد مختلف در امور داخلی ایران دخالت داشتند که به نوبه خود قابل بحث و بررسی است.

لطفی با تاکید بر این‌که اعتماد به بیگانگان در اداره حکومت با نسخه‌های آنها، یک خطر بسیار بزرگ است، عنوان کرد: اعتماد به بیگانه یعنی تبعیت محض از راهکارهای بیگانگان در حل مسایل داخلی که متاسفانه سند 2030 نمونه الگوپذیری از بیگانگان در آموزش و پرورش بود و یا می‌توان گفت که اعتماد به بیگانه نادیده گرفتن عزت و اقتدار ملی است به عنوان مثال بحث موشکی، نماد اقتدار ماست که اگر در چنین مولفه‌هایی به بیگانگان متکی شدیم خطر آفرین خواهد بود.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی، اشرافی‌گری را خطر بزرگی برای مسئولین دانست و گفت: بی توجهی به مستضعفان یک خطر بزرگ است، اکثریت مردم کاستی‌هایی در درآمد دارند، در نظام مدیریت ما دست رانت‌خواران و حقوق بگیران نجومی چرا باید باز باشد و هیچ توجهی به قشرهای کم درآمد نداشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه چند مسأله وجود دارد که اخیراً برخی‌ها به آنها تکیه کرده‌اند که برای استان ما در ابعاد مختلف خطرآفرین است، اظهار کرد: دست‌های پنهانی در پشت این جریان وجود دارد که این مسایل را مدیریت می‌کند و طراحی دقیقی هم داشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ادامه داد: این جریان، عرفانی قلابی است، فرقه‌های ضاله، بهائیت، وهابیت و بعد هم عرفان‌های تقلبی، اینها همگی ساخته و پرداخته نظام سلطه است که اخیرا عرفان‌های کاذب و تقلبی را هم فعال کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه در حوزه‌های علمیه نیز حضور دارند، افزود: دشمن در جامعه ما در تلاش است تا مخصوصا جوانان و طلبه‌های جوان را جذب کنند. باید مراقب بود چون آدم‌های شیاد و راهزن در کمین نشسته‌اند تا جوانان پاک دامن را وارد جریان خود کنند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: هیچ فرقی بین عرفان‌های تقلبی و شیعه انگلیسی بودن وجود ندارد، دشمن با دست‌های پنهان و واسطه‌های مختلف این جریانات را اداره می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به ظهور فرقه غلات در دوران حضرت امیر(ع) که ایشان را خدا می‌دانستند، گفت: در دوران حضرت امیر(ع) عده‌ای تحت عنوان فرقه غلات(غالیان) می‌گفتند که حضرت علی(ع) خداست و تا زمان امام حسن‌عسگری(ع) نیز وجود داشتند که در حقیقت برای تخریب جایگاه امامان معصوم(ع) بود.

لطفی با تأکید بر این‌که دشمن همواره و همه زمان از امام‌خمینی(ره) شکست خورده است، تصریح کرد: حالا با نام امام، علیه امام شده‌اند.

امام جمعه ایلام با بیان این‌که چند استان داریم که متشکل از ایلات و طوایف مختلف هستند و ایلام نیز متشکل از طوایف مختلفی است که از سالیان گذشته در کنار هم زندگی کرده‌اند، گفت: دشمنان تلاش کردند میان این ایل‌ها اختلاف بیندازند که در سال 58 بین دو ایل از این استان با هم اختلافی پیش آمد که با حضور آیت‌الله حیدری ایلامی مدیریت شد و الان در کنار هم هستند و در دوران جنگ تحمیلی نیز در کنار هم برای این مرز و بوم ایستادند و خون دادند.

وی اظهار کرد: مردم ایلام هیچ‌گاه فراموش نخواهند کرد که 8 سال جنگ تحمیلی و ایستادن در برابر دشمن برای دفاع از خاک و ناموس بود. در طول تاریخ استان ایلام اهانتی به مردم ایلام نشده است. نباید توهین کرد.تهمت‌هایی که اخیراً زده شده به شخص من نیست بلکه به جایگاه نماز جمعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: این افراد کلاس‌های عرفانی تشکیل می‌دهند، توصیه می‌کنم اگر به دنبال عرفان ناب هستید از کلاس‌های علما و اساتید برجسته بهره ببرید. به این مرید و مراد بازی‌ها خودتان را آلوده نکنید. در برخی مساجد کلاس‌های زیرزمینی دارند. این مسیر شما به بیراهه خواهد رفت.

امام‌جمعه ایلام با بیان این‌که اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان در ایلام مسئولی دارد که گفته خط قرمز اتحادیه انجمن‌ها، امام جمعه و استاندار است. چون زاویه دارند، تشریح کرد: اینها با جذب جوانان می‌خواهند آنها را منحرف و فریب دهند. از همین جا به مسئول کشوری اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اعلام می‌کنم که این اتحادیه در ایلام به بیراهه می‌رود.

وی با تاکید بر این‌که تریبون نماز جمعه یک سنگر مستحکم است، گفت: 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، هجمه‌هایی به این تریبون شده الان در ایلام هم حمله‌ای صورت گرفته، برخی‌ها به دنبال تخریب آن هستند. باید بدانید که به میدان مین آمده‌اید. این سنگر هم نفوذ ناپذیر است و هم شکست ناپذیر، شما عددی نیستید که بخواهید به این سنگر بی‌احترامی کنید. این محراب است. به این تریبون نزدیک نشوید، این سنگر هست تا زمانی که اسلام هست. تا زمانی که نظام هست.

لطفی با بیان این بیت شعر که «من از بیگانگان هرگز ننالم  که با من هر چه کرد آن آشنا کرد»، ادامه داد: در این جا باید یادی کنیم از زنده یاد حاج رمضان بختی که از مبارزان سختکوش دوران انقلاب بود که علیرغم سختی‌ها و شکنجه‌های ساواک هرگز دست از مبارزه و حرکت در مسیر امام‌خمینی (ره) برنداشت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید