تحول رونالدو در سال ۲۰۱۸

مهاجم رئال مادرید در سال ۲۰۱۸ سومین گلزن برتر قاره اروپا محسوب می‌شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، تا هفته‌ دوازدهم لالیگا (۱۸ نوامبر) کریستیانو رونالدو تنها یک گل به ثمر رسانده بود. این آماری عجیب برای مهاجم رئال مادرید بود، در حالی که در لیگ قهرمانان اروپا آمار خوبش را حفظ کرده بود و شش گل به ثمر رسانده بود، کسی شرایط ستاره پرتغالی را در لالیگا درک نمی‌کرد.

این آمار بد اکنون در سال ۲۰۱۸ دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد کابوس رونالدو به پایان رسیده است. او در سال جدید آمارش را بهبود بخشید و توانست در بازی‌های رسمی ۱۰ گل به ثمر برساند. ستاره پرتغالی در بین شش لیگ برتر اروپایی (‌اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آلمان، فرانسه و پرتغال) در رتبه سوم قرار دارد و تنها نیمار و سرخیو آگوئرو با ۱۲ گل بالاتر از او جای دارند.

هدف نخست رونالدو در سال جدید بهبودی شرایطش در لالیگا بود. مهاجم مادرید در پنج بازی آخرش هشت گل به ثمر رساند و برابر رئال سوسیداد هت‌تریک کرد. او مقابل پاری ‌سن‌ ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا نیز دبل کرد.

زین الدین زیدان پیش از سفر به بنیتو ویامارین (ورزشگاه آلاوس، حریف شنبه رئال مادرید در هفته بیست و پنجم لالیگا) درباره ستاره تیمش گفت‌: هرگز نباید به رونالدو شک کرد.

گل‌های مهاجم پرتغالی در سال جدید باعث شده شرایطش در میان برترین گلزنان سال ۲۰۱۸ بهتر شود. او سه گل بیشتر از لیونل مسی به ثمر رسانده است و با لوییس سوارس، روبرت لواندوفسکی و گونسالو ایگواین به ترتیب یک و دو گل اختلاف دارد. او همچنین از بهترین گلزن کالچو یعنی ایموبیله (۹ گل) بالاتر است و بیش از باس داست (‌اسپورتینگ پرتغال) و جوناس (بنفیکا)‌ در پرتغال گلزنی کرده است.

رونالدو در سال ۲۰۱۸ مانند سال ۲۰۱۷ در میان برترین گلزنان قرار دارد. او پارسال ۵۳ گل به ثمر رساند و تا زمان ال کلاسیکو (۲۳ دسامبر) با مسی برابر بود که مهاجم آرژانتینی یک گل در آن بازی به ثمر رساند و توانست ۵۴ گله شود.

با این حال هری کین از باکسینگ دی بهره برد و از دو ستاره جهان پیشی گرفت. مهاجم تاتنهام در سال ۲۰۱۷ توانست ۵۶ گل به ثمر برساند و به سلطه رونالدو (۲۰۱۵ و ۲۰۱۴، ۲۰۱۲ ، ۲۰۱۱) و مسی (۲۰۱۶ و ۲۰۱۲، ۲۰۱۰) که از سال ۲۰۱۰ شروع شده بود پایان دهد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید