آرشیو الکترونیکی حدود 70 درصد پرونده‌های ثبتی در چهارمحال و بختیاری طی امسال

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد پرونده‌های ثبتی استان، آرشیو الترونیکی شده است و 30 درصد مابقی که مربوط به سایر شهرستان‌ها است با تخصیص اعتبار لازم تا انتهای سال مالی جاری انجام می‌شود.

محمود بهرسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در انجام آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی به دلیل اهمیت و حجم بیشتر، اولویت مرکز استان بوده است.
وی با اشاره به 300 میلیون اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی در اسفند ماه سال گذشته برای انجام آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی، افزود: با این اعتبار علاوه بر مرکز استان، شهرستان‌های‌ کیار، فارسان و کوهرنگ نیز انجام شده است.
بهرسی با اشاره به اینکه در 10 ماه ابتدای سال گذشته یک میلیون و 400 هزار برگ آرشیو الکترونیکی شده است، گفت: در 10 ماه ابتدای امسال دو میلیون و 400 هزار برگ آرشیو الکترونیکی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه امسال افزایش 100 درصدی داشته است.
وی تاکید کرد: در سال گذشته 30 هزار و 472 مورد سند کاداستری صادر شده است که از این تعداد یک هزار و 145 سند کاداستری دولتی و مابقی غیر دولتی بوده است.
بهرسی خاطرنشان کرد: در 10 ماه ابتدای امسال 21 هزار و 716 سند کاداستری صادر شده است که از این تعداد دو هزار و 68 سند کاداستری دولتی و مابقی غیر دولتی بوده است که در صدور اسناد کاداستری دولتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد صد در صدی حاصل شده است.
وی گفت: در 10 ماه ابتدای امسال نیز 186 میلیارد و 214 میلیون و 549 هزار و 795 ریال از مطالبات بانک‌های غیردولتی و موسسات خصوصی، توسط داویر اجرایی ادارات ثبت اسناد و املاک استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 9.5 درصدی داشته است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید