آقای کارت‌های زرد در پنج لیگ برتر اروپایی

سرخیو راموس بیش‌ترین کارت را در پنج لیگ برتر اروپا دریافت کرده است و دیگر بازیکنان خشن رقابت‌های قاره سبز فاصله تقریبا زیادی با مدافع رئال مادرید دارند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، سرخیو راموس در دیدار چهارشنبه شب برابر لگانس نودمین کارت خود را در لالیگا دریافت کرد. مدافع رئال مادرید پیش از این برابر دپورتیوو لاکرونیا و اتلتیک بیلبائو اخراج شده بود. بازیکن ‌اسپانیایی با دریافت کارت مقابل لگانس پنج کارته شد و در دیدار امروز (شنبه) نمی‌تواند مقابل آلاوس به میدان برود. راموس در میان ۱۰ بازیکن با بیش‌ترین کارت در لالیگا (۱۷۱ کارت) لیگ قهرمانان اروپا (۳۶ کارت) و تیم‌ ‌ملی ‌اسپانیا (۲۰ کارت) در صدر قرار دارد.

مدافع ‌اسپانیایی در مجموع ۲۷۴ کارت دریافت کرده است. او خیلی راحت در لالیگا جریمه می‌شود و آمار هر ۲۱۲ ‌دقیقه یک کارت را به ثبت رساند. در لیگ قهرمانان هر  ۲۶۸ ‌دقیقه چنین اتفاقی می‌افتد و در تیم‌ ‌ملی هر ۵۷۰ دقیقه کارت دریافت کرده است. تفاوت‌ها زیاد است. او در ۱۴۹ بازی با لاروخا تاکنون اخراج نشده اما در لالیگا در ۴۲۱ دیدار ۱۹ بار مجبور به ترک زمین شده است. یکی از دلایل آن روش متفاوت بازی‌اش در دو تیم رئال مادرید و ‌اسپانیا است. با این حال مدافع ‌اسپانیایی عقیده دیگری دارد. او پس از اخراج برابر دپورتیوو لاکرونیا گفت‌: در اروپا و در فیفا داوران خیلی حساس هستند. من سیستم انگلیس را دوست دارم چون اجازه می‌دهند بازی کنیم.

کاپیتان مادرید به نکته خوبی اشاره کرد چون در لالیگا بیش‌تر از دیگر لیگ‌ها کارت داده می‌شود و ۵.۲ کارت در هر بازی این فصل به ثبت رسید. در لیگ برتر این آمار ۳.۲ کارت در هر بازی است. بوندسلیگا ۳.۶ کارت سری A  ۴ کارت و لیگ یک فرانسه ۴.۳ کارت در بازی است.

راموس در میان پنج لیگ برتر اروپایی در صدر قرار دارد. او در هر ۲.۳ بازی کارت دریافت می‌کند. در دیگر لیگ‌ها شرایط متفاوت است و در ادامه به خشن‌ترین بازیکنان رقابت‌های اروپایی اشاره می‌شود.

لیگ برتر انگلیس

فهرست ۱۰ بازیکن با بیش‌ترین کارت زرد در تاریخ لیگ برتر عجیب است. در این فهرست بازیکنان مستعدی دیده می‌شوند به طور مثال وین رونی در جایگاه دوم قرار دارد و پل اسکولز پنجم است. گرت بری، بازیکن وست برومویچ با ۱۲۴ کارت صدرنشین است. بازیکن کند و باهوش انگلیسی اغلب حرکت‌هایش با جریمه روبه‌رو می‌شود چون یا دیر می‌رسد یا ضد حمله‌های حریف را متوقف می‌کند. رونی با ۱۰۶ کارت در جایگاه دوم قرار دارد که اغلب آن‌ها به خاطر تکل‌های بی‌موقع و اعتراض بوده است. در میان بیش‌ترین اخراجی‌ها دانکن فرگوسن، بازیکن محبوب اورتون قرار دارد. او تاکنون ۶ بار مستقیم اخراج شده است. 

کالچو

در ایتالیا در میان بازیکنان جریمه شده و اخراجی نام‌هایی وجود دارد که باعث شگفتی است. صدر جدول به دوبازیکن خشن یعنی پینزی و مونترو اختصاص دارد. پینزی در ۳۸۹ بازی با پیراهن اودینزه و کیه‌وو ۱۴۰ کارت دریافت کرد. از طرفی مونترو با پیراهن آتلانتا و یوونتوس ۱۶ بار در ۲۶۶ اخراج شد (۱۳ اخراج مستقیم). حضور فرانچسکو توتی در این فهرست عجیب است. او با ۱۰۸ کارت در جایگاه پنجم قرار دارد و یازده کارت قرمز دریافت کرده است (۱۰ کارت مستقیم). مهاجم پیشین رم در زمینه اخراج در رتبه سوم جای دارد چون اغلب اوقات کنترلش را از دست می‌داد و به همین خاطر جریمه می‌شد.

بوندسلیگا

فوتبال آلمان در خشن بودن معروف است اما هیچ بازیکنی در تاریخ بوندسلیگا به اندازه راموس اخراج نشده است حتی فوتبالیستی به نیمی از آمار مدافع مادرید نرسیده است. بازیکنان فراموش نشدنی ماند نوونتی (لورکوزن) و سرگی باربارز (هامبورگ) سابقه طولانی در رقابت‌های آلمان داشتند. نوونتی ۳۳۴ و باربارز ۳۳۰ بازی انجام دادند اما بازیکنی که بیش‌ترین کارت را دریافت کرد افنبرگ است.

لیگ یک فرانسه

در صدر رقابت‌های لوشانپیونه کرل رول مدافع تیم‌های مارسی، موناکو و بوردو قرار دارد. او بازیکن تاکتیکی است و نزدیک بود به تیم‌ ‌ملی دعوت شود اما به خاطر خشونت بیش از حد و شخصیت بد و اعتراض‌های مداومش تصویر خوبی از خود بر جای نگذاشت. او در سال ۲۰۱۰ با ۱۳۹ کارت زرد و ۱۶ کارت قرمز در ۳۲۶ بازی از فوتبال خداحافظی کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید