23 تن محصولات قاچاق در خراسان‌جنوبی معدوم شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از امحا بالغ بر 23 تن محصولات قاچاق و بدون گواهی بهداشت گیاهی در خراسان‌جنوبی خبر داد .

«مهدی یوسفی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امحا محصولات فاقد گواهی بهداشت و قاچاق با حضور مسئولان سازمان جهاد استان، اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و مأموران نیروی انتظامی انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، میزان 23 هزار و 202 کیلوگرم محصولات قاچاق امحا شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: این میزان شامل محموله‌های انبه، سیر،  لیمو ترش، نارنگی و پرتقال بوده که به صورت قاچاق و بدون داشتن گواهی بهداشت گیاهی و رعایت نکردن قوانین قرنطینه نباتی وارد کشور شده که توسط بخش قرنطینه مدیریت حفظ نباتات سازمان و با همکاری نیروهای انتظامی و اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان ضبط و به نحو مناسب معدوم شد.

یوسفی اظهار کرد: این مدیریت، نظارت کامل برای کنترل  همه جانبه محصولات دارد تا این محصولات، به صورت سالم و با داشتن گواهی بهداشت به دست مصرف‌کنندگان برسند.

وی یادآور شد: این حرکت که در طول سال در چند نوبت صورت می‌پذیرد، به‌منظور حراست از پوشش گیاهی استان، جلوگیری از ورود آفات، بیماری‌های قرنطینه‌ای هم چنین پرهیز از خطرات آگروتروریستی برای مصرف کنندگان انجام می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید