مجلس شورای اسلامی , کمیسیون عمران , وزیر راه و شهرسازی " />

وزیر راه و شهرسازی هفته آینده به کمیسیون عمران مجلس دعوت می ‌شود

  • تاریخ انتشار : 1396/12/5 ساعت : 14:21 - 6 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
بندرعباس - ایرنا - عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای ATR آسمان در مسیر یاسوج، گفت: هفته آینده وزیر راه و شهرسازی برای ارائه توضیح های لازم به کمیسیون عمران دعوت می ‌شود.
به گزارش ایرنا، حسین هاشمی تختی روز شنبه در حاشیه گشایش پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی در بندرعباس اظهار کرد: پس از وقوع حادثه هواپیمایی ATR و بروز برخی مشکلات در حوزه حمل و نقل و مسکن، موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی را دنبال می کنیم.
وی بیان کرد: در این حوزه تلاش خواهیم کرد منطقی عمل کنیم و تحت تاثیر نگاه‌ های سیاسی قرار نگیریم.
نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هیچ عنوان زد و بندی بین کمیسیون عمران و وزیر راه و شهرسازی در این حوزه وجود ندارد.
هاشمی تختی گفت: تاکید ما بر این است که وزیر راه و شهرسازی به ایرادها در سانحه سقوط هواپیمای شرکت آسمان و مشکلات حوزه حمل و نقل و مسکن پاسخ دقیق دهد.
وی هدف از استیضاح را کمک به دولت در سطح کلان عنوان کرد و ابراز داشت: نگران این نیستیم که کسی به ما برچسب بزند.
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: اگر مشخص شود کوتاهی از سوی وزیر راه و شهرسازی انجام شده است، محکم پای اسیتضاح می ایستیم.
احمد مرادی دیگر نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی بندرعباس گفت: 60 درصد از ذخایر انرژی جهان در خلیج فارس قرار دارد و این موضوع افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی را در طول سواحل ایران ضروری کرده است.
وی افزود: ظرفیت های بی بدیلی برای سرمایه گذاری در سواحل جنوبی و استان هرمزگان وجود دارد تا بتوانیم با استفاده از این فرصت طلایی فاصله خود را با کشورهای منطقه کاهش و جایگاه خود را ارتقا بخشیم.
این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه توسعه دریا محور یکی از مهمترین برنامه های رشد اقتصاد ملی است، گفت: در صورتی که توسعه اقتصاد ملی در دریا متمرکز شود، اداره کردن 80 میلیون نفر جمعیت کشور کار سختی نخواهد بود.
نماینده بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس افزود: بدون شک سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه دریا محور کشور نقش بسیار مهمی دارد و با حمایت های این سازمان می توانیم شاهد حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری کشور باشیم.
مرادی گفت: ایران با پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی و استان هرمزگان با یک هزار و 100 کیلومتر ساحل فرصت بی نظیری برای سرمایه گذاری دارد و بخش خصوصی می تواند از این ظرفیت مناسب استفاده کند.
پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی با عنوان فرصتی برای معرفی توانمندی ها و زمینه های سرمایه گذاری دریایی و بندری با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان ارگان های دریایی کشور در بندرعباس آغاز به کار کرد و تا هفتم اسفند ماه ادامه دارد.
73 شرکت داخلی و خارجی در پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی که در بندرعباس برپا شده، حضور دارند.
1108/9887/6048

نظر خود را ثبت کنید