اهدای نشان لاک‌پشت پرنده به گلی امامی و بهروز غریب‌پور

با اهدای نشان ویژه لاک‌پشت پرنده به گلی امامی و بهروز غریب‌پور، از این نفر به عنوان دو چهره موثر در فرهنگ و کتاب کودک و نوجوان ایران تقدیر می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فروشگاه مرکزی شهر کتاب، روز ششم اسفند ساعت ۱۸ در آیین اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده، نشان طلا و نقره به پدیدآورندگان کتاب‌های برگزیده و نشان ویژه به چهره‌های موثر کتاب کودک در چند دهه اخیر اهدا می‌شود.
در این آیین بهروز غریب‌پور به عنوان هنرمند، نویسنده و مدیرفرهنگی که نقش مهمی در افزایش فضاهای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان جنوب شهر تهران داشته و همچنین به دلیل تالیف کتاب‌های معتبر در معرفی هنر و بخصوص هنرهای ایرانی به کودکان و نوجوانان و  گلی امامی به عنوان مترجمی پیش‌رو که بخش مهمی از کتاب‌های مهم ادبیات نوجوانان ایران را به فارسی ترجمه کرده، نشان ویژه دریافت می‌کنند.

لاک‌پشت پرنده فهرستی است از کتاب‌های برتر هر فصل، برای کودکان و نوجوانان ایرانی. این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌های هر فصل، انتخاب می‌کنند.
افزون بر این هیئت داوران لاک‌پشت پرنده، کتاب‌های برگزیده‌ هر سال را نیز انتخاب و به کتاب‌های برگزیده نشان‌های طلایی و نقره‌ای اهدا می‌کنند.

روز ششم اسفند ششمین دوره اهدای نشان طلا و نقره لاک‌پشت پرنده ساعت ۱۸ در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

در این مراسم همچنین بیش از ۵۰ نویسنده، تصویرگر و مترجم حضور دارند که با کودکان و نوجوانان و والدین‌شان دیدار و گفت‌وگو و کتاب‌های‌شان را برای آن‌ها امضا می‌کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید