کاهش الودگی هوا , مجلس , رییس جمهوری " />

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بودجه دولت برای کاهش آلودگی هوا در سال 97، عملیاتی است

  • تاریخ انتشار : 1396/12/5 ساعت : 15:34 - 6 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران - ایرنا - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بودجه تخصیصی دولت برای کاهش آلودگی هوا در بودجه سال 97 را خوب، مطالعاتی و عملیاتی دانست.
جلال میرزایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهارامیدواری کرد: دانشگاه ها سخنان امروز رییس جمهوری در آیین سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی را عملیاتی و اجرایی کنند و طرح های پژوهشی خوبی را برای مقابله با آلودگی هوا ارائه دهند.
وی در ارزیابی اهتمام دولت به بخش آلودگی هوا گفت: رقمی که دولت در لایحه بودجه 97 کل کشور به کاهش آلودگی هوا اختصاص داده، رقم خوبی بود که مجلس نیز ضمن استقبال از این رقم، آن را تصویب کرد.
نماینده ایلام افزود: دولت در بودجه سال 97 تمهیدات خوبی را در موضوعات مختلف خصوصا کاهش آلودگی هوا اندیشیده است گفت: باید این ارقام به درستی هزینه شود و کارهای مطالعاتی خوبی در مورد اجرایی شدن آن انجام شود.
وی گفت هر چه سریعتر این بودجه عملیاتی شود و برای کاهش آلودگی هوا اختصاص یابد. دانشگاه ها باید طرح های پژوهشی در راستای حل مشکلات آلودگی هوا ارائه کنند، ولی این طرح ها فقط نباید در حد ارائه باشد بلکه باید عملیاتی شوند.
میرزایی اظهار امیدواری کرد دانشگاه ها گفته های امروز رییس جمهوری در آیین سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی را عملیاتی و اجرایی کنند و طرح های پژوهشی خوبی را برای مقابله با آلودگی هوا ارائه کنند.
وی گفت: رییس جمهوری به تجاری صنعتی سازی طرح های دانشگاهی اشاره داشت، مشکلی که در دانشگاه های ما وجود دارد این است که بسیاری از ایده ها تجاری سازی و صنعتی سازی نمی شود، تا این موضوع حل نشود علم و دانشگاه نمی تواند در خدمت توسعه کشور باشد.
میرزایی افزود: طرح های ما نباید در کتابخانه ها بمانند، بلکه این طرح ها و ایده ها باید کاربردی و عملیاتی شوند و به حل مشکلات کمک کنند.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری امروز در آیین سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: ما امروز در کشور مشکلات فراوانی نظیر آلودگی هوا داریم که مردم با آنها مواجه‌اند و ناچار می‌شویم روزهایی مدارس را بخاطر آلودگی هوا تعطیل کنیم و این در حالی است که این مشکل قابل حل است و باید پژوهشگران، دانشگاه‌ها و اندیشمندان دست به دست هم داده و راه‌حل و منشأ آلودگی را پیدا کرده و با آن مقابله کند.
روحانی با بیان اینکه صنعت ناقص باعث کاهش هوای تنفسی مردم شده است، گفت: مطمئناً همه منابع آلودگی مانند خودروها، ‌کارخانه‌ها و موتورها، قابل حل و یا برطرف شدن هستند که باید با پژوهش به راه‌حل این مشکلات دست پیدا کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل ترافیک و آلودگی هوا در همه شهرهای بزرگ جهان وجود دارد، افزود: کاهش آلودگی‌ها یکی از موضوعات اولویت‌دار در دولت دوازدهم است که در بودجه سال آینده نیز منابع خوبی برای آن در نظر گرفته شده است و هر طرح و پژوهشی که بتواند موجب کاهش آلودگی هوا شده و هوای سالم را به ریه‌های مردم برساند و بتواند با گرد و خاک و ریزگرد مقابله کرده و در زمینه بهره‌وری آب و رفع مشکل کم‌آبی و بی‌آبی کمک کند، برای ما اولویت دارد.

سیام**9121**1553

نظر خود را ثبت کنید