تجلیل از احیاگر سبک کاشی معرق اصفهان

فرهنگستان هنر از استاد عباس کاظم‌پور، یکی از احیاگران سبک کاشیِ معرق اصفهان، تجلیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، آیین نکوداشت استاد عباس کاظم‌پور و تقدیر از فعالیت‌های هنری خاندان‌های کاظم‌پور و کاشی تراش به همت معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر صورت می‌گیرد.

در این مراسم، محمدعلی معلم دامغانی، ریاست فرهنگستان هنر و همچنین صاحب‌نظرانی چون مرتضی مطیفی‌فرد، غلامحسین معماریان، حمید عجمی، مهدی مکی‌نژاد و بهزاد اژدری سخنرانی می‌کنند.

استاد عباس کاظم‌پور، یکی از احیاگران سبک کاشی معرق اصفهان که با حفظ میراث گذشتگان، نوآوری‌هایی به عرصۀ این هنر ارزنده افزوده است و به منظور ماندگاری هنر کاشی معرق، تغییراتی در تکنیک و جنس کاشی به کار برده است.

از جمله هنرمندی‌های خاندان بزرگ کاظم‌پور، که بر پیشانی هنر ایران ‌زمین نقش بسته، می‌توان به آثار جاودانه‌ای در کاخ مرمر، کاخ گلستان، کاخ نیاوران، مسجد لاله‌زار، مسجد امام‌حسین(ع) و ... نام برد.

آیین نکوداشت استاد عباس کاظم‌پور، به منظور تقدیر و سپاس از فعالیت‌های ارزشمند این هنرمند بزرگ، در حفظ و ایجاد میراث ماندگار هنرِایران و پاسداشت یاد و نامِ خاندان کاظم‌پور و کاشی تراش، در عرصه معماری سنتی، دوشنبه، هفتم اسفندماه، از ساعت ۱۵تا ۱۷ در سالن ایران فرهنگستان هنر، به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، برگزار می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید