خطر ریزش بهمن در مناطق برف‌گیر البرز

  • تاریخ انتشار : 1396/12/5 ساعت : 18:07 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : البرز
مدیر کل مدیریت بحران البرز بر آمادگی کامل اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، شهرستان‌ها و کلیه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل، بهمن، ریزش کوه، وزش تندباد شدید و یا هرگونه حادثه احتمالی اقدامات لازم صورت پذیرد.

به گزارش ایسنا، مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت:  با توجه به اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور پیرامون پیش بینی وضعیت جوی براساس بررسی آخرین الگوهای پیش یابی طی روزهای شنبه و یکشنبه ۵ و ۶ اسفندماه آسمان استان ابری و مه آلود، وزش باد ( گاهی شدید )، رعد و برق، بارش باران و برف ( در ارتفاعات و جاده های منتهی به کوهستان بارش برف ) مورد انتظار است . 

وی افزود: در این راستا ضروری است اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم انجام گیرد. 

مهرور گفت: شهروندان از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در پاره‌ای مناطق و لغزندگی، اختلال در تردد و کاهش دید در محورهای کوهستانی و  معابر شهری خودداری کنند.
 
وی همچنین بر خودداری از سفر غیر ضروری در محورهای کوهستانی به دلیل احتمال ریزش بهمن، ریزش سنگ و رانش کوه به سبب انباشت برف در مناطق برف گیر تاکید کرد.

مدیر کل مدیریت بحران البرز گفت: شهروندان تجهیزات زمستانی (زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...) در صورت سفر به همراه داشته باشند. 

وی همچنین بر مدیریت در مصرف بهینه سوخت و انرژی بویژه گاز جهت پیشگیری از افت فشار در شبکه گاز رسانی تاکید کرد و گفت: کلیه دستگاه‌ها موظف به صدور پیش آگاهی از طرق‌‌ گوناگون به ویژه رسانه‌های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و ...  جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد هستند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید