مجلس , نماینده مردم , هرمزگان " />

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:

مدیران ارتباط خود را با وزارتخانه ها و نمایندگان مجلس بیشتر کنند

  • تاریخ انتشار : 1396/12/5 ساعت : 19:43 - 6 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
بندرعباس- ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید تلاش کنند تعامل و ارتباط خود را با مجموعه نمایندگان استان و وزارتخانه ها بیشتر کنند تا دستاوردهای بیشتری نصیب استان شود.
به گزارش ایرنا، احمد مرادی عصر شنبه در هفتمین نشست شورای اداری استان افزود: وقتی تعامل و ارتباط با وزارتخانه ها صورت گیرد، فرصت بیشتری برای مطرح کردن مسائل و مشکلات استان و رفع آن وجود دارد که این امر در حوزه بهداشت و درمان اتفاق افتاده است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: هفته گذشته نشستی با حضور استاندار هرمزگان، مجمع نمایندگان استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی با وزیر بهداشت و درمان برگزار شد که نویدبخش اتفاق های مثبت در این حوزه است.
مرادی گفت: یک هزار تخت بیمارستانی در استان هرمزگان کمبود داریم که به اعتباری معادل 10 هزار میلیارد ریال نیاز است تا به استاندارد های لازم کشوری دست یابیم و این موضوع از همان ابتدای ورود استاندار به این استان مطرح شد.
وی یاد آورشد: برای رفع این مشکل 2 موضوع از جمله اختصاص یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح 600 تختخوابی بیمارستان بندرعباس و دیگری فروش املاک مازاد استان از جمله ساختمان قدیم استانداری پیشنهاد شد.
این نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهارامیدواری کرد: استاندار هرمزگان رایزنی های لازم در زمینه جذب بودجه انجام دهد تا شاخص های بهداشتی و درمانی در استان ارتقا یابد و اعتماد مردم به این حوزه بیشتر شود.
مرادی همچنین با اشاره به اینکه باید توجه بیشتری به روستاها صورت گیرد، گفت: طبق وعده وزیر ورزش و جوانان، قرار است 100 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت استانداری و این وزارتخانه، برای تامین زمین چمن مصنوعی به 50 روستای هرمزگان اختصاص یابد که باید مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان این موضوع را پیگیری کنند.
*قاچاق سالانه 20 میلیارد دلار کالا به استان هرمزگان ضربه وارد می کند
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه 20 میلیارد دلار قاچاق کالا و ارز به این استان ضربه وارد می کند که پرداختن به این چالش عزم جدی می طلبد.
مرادی گفت: نباید برای مبارزه با قاچاق که دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز هست، به سراغ مرزنشینان و روستاها برویم بلکه باید به دنبال افراد قدرتمندی باشیم که برای مبارزه با آن ها نیاز به عزم و اراده جدی است.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان یادآورشد: آئین نامه دولت معافیت گمرکی ملوانان به ازای هر سفر دریایی 100 میلیون ریال و 6 سفر در سال اعلام شده که این موضوع کفاف معیشت ملوانان را نمی دهد و باید برای حل آن چاره اندیشی شود.
وی ادامه داد: ذائقه مردم استان هرمزگان به برنج وارداتی (خارجی) است که نباید با فشار نمایندگان استان های شمالی به وزیر جهاد کشاورزی و ممنوعیت ورود برنج، وزیر مجبور به عقب نشینی شود و این موضوع نبایستی به دغدغه ای برای مردم استان های جنوبی از جمله هرمزگان تبدیل شود.
*درآمدهای اختصاصی شرکت های دولتی در مجلس رسیدگی نمی شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدهای اختصاصی به ویژه شرکت های دولتی در مجلس رسیدگی نمی شود و نمایندگان به این بخش از درآمدها معترض هستند.
مرادی گفت: انتظار است که مجلس از سال آینده بر کل بودجه دولت (درآمدهای عمومی و اختصاصی) نظارت کند.
وی بیان داشت: در سال های اخیر دولت لایحه بودجه را به موقع تحویل مجلس داده و نمایندگان نیز به موقع آن را بررسی کرده و به شورای نگهبان تحویل دادند و امسال نیز موضوع درآمدهای عمومی دولت برای سال 97 که به میزان حدود 470 هزار میلیارد تومان بود، مصوب شد.
این نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای سال 96 و 97 اتفاق خوبی در بودجه افتاد و آن هم افزایش سهم 2 درصدی مناطق نفتی و گازی به 3 درصد است که این امر برای استان های نفت خیز همچون هرمزگان مناسب خواهد بود.
مرادی با بیان اینکه یکی از نگرانی های مردم کشور در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی بود، گفت: نمایندگان مجلس از همان ابتدا با این موضوع مخالف بودند وکاری که صورت گرفت این است که با همراهی دولت در بودجه سال آینده هیچ گونه افزایشی در قیمت حامل های انرژی نخواهد بود.
*تاکید مجلس بر همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده نیز از دیگر محورهای مورد تاکید مجلس بود تا مشکلات بازنشستگان نیز برطرف شود.
وی یاد آورشد: گازکشی در مناطق مختلف هرمزگان همراه با سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان تصویب شد و اعتبار آن مورد تایید قرار گرفت.
7195/2094

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: [email protected]

نظر خود را ثبت کنید