موگرینی , آتش بس , سوریه " />

درخواست موگرینی از تهران، مسکو و آنکارا برای حمایت از آتش بس سوریه

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه از بروکسل گزارش داد: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نامه ای به وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه، از آنها خواسته است از آتش بس در غوطه شرقی حمایت و امکان کمک رسانی به نقاط تحت محاصره را فراهم کنند.
براساس این گزارش، موگرینی از وزرای خارجه سه کشور یاد شده به عنوان رهبران مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه پایتخت قزاقستان، درخواست کرده است آتش بس بشردوستانه واقعی را به مدت دستکم 30 روز پی در پی در سراسر سوریه اجرا کنند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نامه خود که رویترز به آن دست یافته، همچنین روسیه، ترکیه و ایران را به برداشتن گام های لازم برای تضمین توقف جنگ در سوریه، محافظت از مردم این کشور و فراهم کردن زمینه کمک رسانی بشردوستانه و تخلیه بیماران (از مناطق جنگی)، فراخوانده است.
موگرینی در این نامه که برای وزرای خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و دبیر کل سازمان ملل متحد نیز ارسال شد، اعلام کرد: استقرار این آتش بس، فرصت پیشرفت مذاکرات صلح سوریه به رهبری سازمان ملل متحد را مهیا می کند.
اتحادیه اروپا قرار است در روزهای 24 و 25 آوریل (چهارم و پنجم اردیبهشت ماه 1397) کنفرانس بین المللی در مورد سوریه در بروکسل برگزار کند.
به گزارش ایرنا، سازمان ملل متحد شنبه گذشته قطعنامه ای را برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه تصویب کرده که در آن تصریح شده است که پایان دادن به درگیری ها شامل عملیات نظامی علیه داعش، القاعده و جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی نمی شود.
اروپام**9109**1486**

نظر خود را ثبت کنید