استاندار ایلام: موضوع کنترل جمعیت در دو برهه با افراط و تفریط مواجه شد

  • تاریخ انتشار : 1396/12/12 ساعت : 17:17 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
استاندار ایلام گفت: رشد بی‌رویه جمعیت در دهه‌ شصت و تبلیغات برای کاهش فرزندآوری در دهه ی 70 وضعیت جمعیت کشور را نابسامان کرده است.

به گزارش ایسنا، « قاسم سلیمانی دشتکی» در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان و ساماندهی سالمندان اظهار کرد: برای کمک به سالمندان و موسسات خصوصی که در این زمینه فعال هستند باید از طریق بودجه‌های ملی و سازمان بهزیستی کشور نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنیم، چرا که این موسسات همیار بهزیستی هستند و  برای ادامه فعالیت نیاز به حمایت دولت دارند .

وی فعال شدن مراکز درمانی ، آموزشی و ورزشی برای توانمند‌سازی سالمندان را خواستار شد و گفت: مردم استان ایلام به لحاظ بافت قومی خود اجازه انتقال سالمندان به مراکز نگهداری را در اکثر موانع نمی‌دهند  و در این خصوص باید راهکارهای مناسبی ارائه داد .

رئیس شورای راهبردی جمعیت استان با اشاره به افراط و تفریط هایی که در سال‌های گذشته در بحث کنترل جمعیت در کشور صورت گرفته خاطرنشان کرد: رشد بی‌رویه جمعیت در دهه‌ی شصت و تبلیغات برای کاهش فرزندآوری در دهه ی 70 وضعیت جمعیت کشور را نابسامان کرده است و مقام معظم رهبری نیز در این حوزه به حق تذکر دادند که باید یک رشد جمعیتی معقول و مناسب در کشورایجاد شود تا کشور به سمت سالمندی حرکت نکند .

استاندار ایلام بااشاره به آمار طلاق دراستان خاطرنشان کرد: بحث خانواده در استان با گسترش ماهواره و اینترنت به شدت مورد تهدید قرار گرفته است و در بسیاری از کشورها بحث ازدواج به بیراهه رفته و باید مراقب باشیم که سیستم‌های تشکیل و حفظ خانواده در کشور تقویت شده و فرهنگ سازی در این زمینه صورت گیرد .

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: برخی افراد درکشور حیوانات را جایگزین فرزند و خانواده نموده‌اند که باید در این حوزه مراقب تهاجمات فرهنگی که برای تخریب خانواده‌ها و جایگزین کردن فرهنگ غربی درکشور می‌شود باشیم و منفعلانه برخورد نکنیم.

وی با اشاره به آداب و رسوم فرهنگی در استان گفت: تقویت نقاط مثبت فرهنگ بومی و حذف پارامترهای منفی فرهنگی و استفاده از راهکارهای مناسب و آسیب شناسی فرهنگی و انطباق فرهنگ بومی با فرهنگ و تمدن اسلامی ایران می‌تواند بسیاری از مشکلات ما در حوزه خانواده را حل کند.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید