نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام:

جهاددانشگاهی، تبلور شعار «ما می‌توانیم» است

  • تاریخ انتشار : 1396/12/13 ساعت : 09:03 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه دانشگاه‌ها و از همه بیشتر جهاد دانشگاهی می‌توانند در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی پیشگام باشند، گفت: تفکر و مدیریت جهادی در همه عرصه‌ها و برهه‌ها، الگویی موفق و اثربخش بوده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در دیدار با سرپرست و کارکنان جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام ضمن تبریک میلاد فاطمه زهرا (س) و روز زن، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از نهادهای بسیار مهم، تاثیرگذار و کارآمد است که در راستای تحقق شعار «ما می‌توانیم» شکل گرفته و امروز نیز از مراکز مهم دانشگاهی در کشور است.

وی با بیان اینکه زمانی که شعار ما می‌توانیم از سوی امام راحل (ره) مطرح شد برای خیلی‌ها سنگین بود که با چه ابزاری باید این شعار را محقق کنیم، افزود: تحقق این شعار مهم ابتدا در دوران 8 سال دفاع مقدس صورت گرفت که رزمندگان اسلام با تفکر و مدیریت جهادی توانستند پیروزی‌های بزرگی را در میدان‌های جنگ به دست آورند.

امام‌جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اینکه بعد از پایان جنگ تحمیلی و بازسازی و بعد از آن در فعالیت‌های علمی دانشگاهی، این نهاد پیش از دیگران وارد صحنه عمل شد و کارهای بزرگی انجام داد، اضافه کرد: دانشمندان ما در بخش دانش هسته‌ای با تفکر جهادی توانستند به موفقیت‌های بزرگی دست یابند و دنیا را به تحسین وا دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام عنوان کرد: در زمینه‌های مختلف از جمله هسته‌ای، موشکی، هوافضا و ... یک کشور پیشرفته هستیم که این موفقیت‌ و پیروزی‌ها به شعار ما می‌توانیم بر می‌گردد.

لطفی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس در برخی مواقع حتی سیم خاردار هم نداشتیم ولی امروز می‌بینیم که با تلاش فرزندان این مرز بوم و با تفکر و مدیریت جهادی، قله‌های موفقیت را فتح کرده‌ایم، گفت: برکات انقلاب شکوهمند اسلامی امروز برای همگان آشکار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در عرصه اقتصاد، ضعف‌هایی داریم که به دلیل فاصله آن از مدیریت جهادی است، عنوان کرد: اقتصاد کشورمان اقتصادی بیمار و با الگوگیری از نظام سرمایه‌داری است و نباید فراموش کرد که اقتصاد بر پایه نظام سرمایه‌داری وارد هر کشوری شده آن را فلج و وابسته کرده که ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری معظم انقلاب برای مقابله با آن و بی اثر کردن تحریم‌های دشمنان است.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع خدادادی موجود در کشور و از همه مهم‌تر نیروی خلاق و عناصر توانمند داخلی، اضافه کرد: ما نباید همه چیز را مبتنی بر روابط با غرب بدانیم چرا که نمونه آن در بحث برجام برای همه نمایان شد.

لطفی با اشاره به شعار راهبردی مقام معظم رهبری در چند سال اخیر که اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت از این وضعیت اقتصادی می‌دانند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر توانمندی‌های داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه شعار ما می‌توانیم در خیلی از عرصه‌ها تحقق پیدا کرده است، گفت: دانشگاه‌ها و از همه بیشتر جهاد دانشگاهی می‌توانند در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی پیشگام باشند و باید به این نکته توجه داشت که هر جا واژه جهاد بکار رفته به معنای تکیه بر خود و چشم نداشتن به دیگران است همان چیزی که در دوران دفاع مقدس توسط جوانان رزمنده محقق شد.

«سیدغلامرضا حسینی» سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان ایلام نیز با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد دانش‌بنیان و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: این نهاد با فعالیت‌های خود که مبتنی بر دانش، فناوری به روش‌های نوین، خلاقیت و نوآوری است توانسته در گسترش مرزهای دانش، اختراع و ابتکار، طراحی، ساخت و تولید و بومی‌سازی دانش روز دنیا در عرصه‌های مختلف علم و فناوری متناسب با نیازهای اساسی کشور خدمات ارزشمندی ارایه نماید .

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب توانسته است با هم‌افزایی و تعامل سازنده کارهای عظیمی را در زمینه اشتغال، توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در عرصه ملی انجام دهد .

حسینی به تأسیس اولین پارک علوم فناوری نرم و صنایع فرهنگی در کشور از سوی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت تولید محتوای فاخر فرهنگی در جامعه امروز، با راه‌اندزی این پارک قطعا شاهد اجرای کارهای ارزشمندی در عرصه فرهنگ و هنر خواهیم بود .

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه جهاد دانشگاهی علاوه بر اینکه یک نهاد علمی و پژوهشی است یک نهاد ارزشی، معنوی، اخلاقی و فرهنگی می‌باشد، گفت: جهاد دانشگاهی بزرگترین و گسترده‌ترین مجموعه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در سراسر کشور است .

وی در ادامه به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام اشاره کرد و افزود: این واحد با دارا بودن نیروهای خلاق، نوآور، جوان، پویا و انقلابی توانسته ‌است کارهای خیلی خوبی را در سطح استان انجام دهد؛ لذا با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب استان در حوزه‌های صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، منابع طبیعی، کشاورزی، توریسم، مسائل فرهنگی، علوم اجتماعی زمینه‌های مشارکت و همکاری جدی جهاد دانشگاهی وجود دارد .  

حسینی با معرفی بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و اشتغال، گفت: جهاد دانشگاهی در عرصه‌های پذیرش مأموریت در شورای فرهنگ عمومی استان خصوصا بررسی فرصت‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی همایش بزرگ اربعین، تعمیق و توسعه کرسی‌های آزاداندیشی مورد نظر مقام معظم رهبری، تعمیق و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در دانشگاه‌ها، تولید محتوا در فضای مجازی، همکاری و همراهی با دولت خدمتگزار در موضوع اشتغال پایدار استان، ایجاد زیست‌بوم فناور گیاهان دارویی و توریسم سلامت فعالیت‌های مؤثری داشته باشد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید