در نشست خدمات سرمایه‌گذاری استان مطرح شد:

شرکت‌ها و هلدینگ‌های نیمه‌دولتی و وابسته به دولت ایلام را دریابند

  • تاریخ انتشار : 1396/12/13 ساعت : 18:34 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
استاندار ایلام گفت: پتانسیل‌ها و مزیت‌های طبیعی استان برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف نفت و گاز، گردشگری، عتبات و زیارات و معادن طبیعی منحصر به فرد است.

به گزارش ایسنا،  «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست خدمات سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: استان ایلام با توجه به طبیعت بسیار زیبایی که دارد در این ایام بهشت دل انگیزی برای گردشگران است که این مزیت در جهت رونق گردشگری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: رسالت مرکز خدمات سرمایه گذاری از بین بردن بروکراسی اداری است که با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های مجوز دهنده تشکیل و به مرکزی برای پاسخگویی به مردم و با آنلاین بودن سیستم به عنوان پنجره واحدی برای سرمایه‌گذاران و صدور مجوز آنها محسوب می‌شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه باید به دنبال تسهیل مجوز برای سرمایه‌گذارانی باشیم که اهلیت مالی و توان مدیریتی برای اجرای طرح و وثیقه لازم را دارا باشند، گفت: اگر شرکت یا موسسه ای طبق توافق در مدت زمان مشخص اراضی منابع ملی واگذار شده برای طرح را اجرا نکرد، 6 ماه مهلت دارد آنرا تعیین تکلیف و در غیر این صورت خلع ید می شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه به مزیت ویژه اربعین و اقتصادی بودن آن با حضور و تردد بیش از 4 میلیون نفر در این ایام و سایر روزهای سال از مرز بین المللی مهران اشاره کرد و گفت: اربعین باید به یک مزیت اقتصادی برای ایلام تبدیل شود.

وی تاکید کرد: اربعین متعلق به مردم استان است و باید اقتصادی شود و مردم از قبل آن دارای شغل و درآمد در خدمتگزاری به زائران باشند.

«ایوب درویشی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سطوح مختلف موجب موجب رونق اقتصادی منطقه می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام با بیان اینکه سرمایه‌گذاری باید تبدیل به گفتمان غالب سیستم مدیریتی استان شود و در زمینه جذب سرمایه‌گذار فعال‌تر شویم  و استان ایلام را به خوبی معرفی کنیم، ابراز امیدواری کرد با تصویب منطقه آزاد تجاری مهران جذب سرمایه گذاری در استان بسط و گسترش یابد.

درویشی در ادامه از شرکت‌ها و هلدینگ‌های نیمه‌دولتی و وابسته به دولت نیز خواست بر اساس وظیفه خود که کار محرومیت‌زدایی را بر عهده دارند در استان اقدام به سرمایه گذاری کنند، زیرا این شرکت‌ها وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری خود موجب محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر برخوردار شوند.

وی بازار عراق و وجود مرز بین المللی مهران را یکی از بهترین مزیت‌های استان برای رونق سرمایه‌گذاری برشمرد و افزود: ما می‌توانیم سهم قابل توجهی از بازار عراق را در اختیار بگیریم اگر سهم ما از بازار این کشور روز به روز در حال کاهش است باید دلایل آن را آسیب شناسی و برطرف کنیم.

معاون استاندار، ایلام را بهترین دروازه ورود به بازار عراق نام برد و گفت: باید مذاکرات دیپلماسی را تسریع ببخشیم و با تهیه پکیج‌های سرمایه گذاری در بخش صنعت و کشاورزی و خدمات و گردشگری راه‌های جذب سرمایه‌گذاران را به سرعت طی کنیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید