امام جمعه سنندج: اعتلای فرهنگ دینی و تربیت فرزندان از وظایف بانوان است

امام جمعه سنندج با اشاره به این‌که دین اسلام برای زنان ارزش والایی قائل شده است، گفت: در این راستا بانوان باید برای اعتلای فرهنگ اسلامی و تربیت صحیح فرزندان به عنوان وظیفه اصلی خود در جامعه گام بردارند.

به گزارش ایسنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی، در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) الگوی والایی برای بانوان جهان اسلام است.

وی با اشاره به این‌که دین اسلام برای زنان ارزش والایی قائل شده است، افزود: در این راستا باید بانوان جوامع اسلامی بیشتر قدر خود را بدانند و برای اعتلای فرهنگ اسلامی و تربیت صحیح فرزندان گام بردارند.

ماموستا خدایی با اشاره به این‌که تمام بزرگان دین و دانشمندان و فرهیختگان جهان همگی از دامن زنان و مادران الگو تربیت شده‌اند، بیان کرد: همین امر وظیفه مادران جامعه را سنگین‌تر کرده است.

وی تأکید کرد: فرزندان باید برای مادران احترام خاصی قائل شوند چرا که رضایت خداوند در گرو رضایت مادر است.

امام جمعه سنندج با اشاره به جایگاه ایمان در دین اسلام بیان کرد: ایمان مانند چراغی روشن برای انسان دیندار است و همواره او را از گناهان بر حذر داشته است.

وی ادامه داد: مسلمانان دارای ایمان راستین که در دل خود به خدا و دستوراتش اعتقاد دارند و به آنان عمل می‌کنند، از رستگاران هستند.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال افزود: استفاده از مواد محترقه و ایجاد سر و صدای ناهنجار در فرهنگ مردم ایران بویژه کردستان وجود ندارد و انجام این اعمال ناپسند دور از شأن خانواده‌های ایرانی است.

وی با توصیه به والدین برای مراقبت از فرزندان اعلام کرد: امیدواریم این کارهای ناشایست از جامعه و به ویژه بین جوانان دور شود و دیگر شاهد مصدومیت و ضررهای جانی و مالی در جشن‌های آخر سال نباشیم.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید