جشنواره ی موسیقی , فستیوال , بوشهر " />

کافه حاج رییس بوشهر میزبان برنامه ملی فستیوال موسیقی است

بوشهر-ایرنا-دبیر برگزاری نخستین ویژه برنامه ملی «کوچه فستیوال موسیقی» گفت: این ویژه برنامه از شنبه شب با حضور شماری از گروه های موسیقی از مناطق مختلف کشور در مجموعه کافه ' حاج رییس بوشهر آغاز و تا 25 اسفندماه ادامه دارد.
ادریس عبدی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارتقا سطح موسیقی استان بوشهر با برگزاری کارگاه های آموزشی و همچنین جذب گردشگر از مهم ترین هدف های نخستین ویژه برنامه ملی «کوچه فستیوال موسیقی» در بوشهر است.
وی اضافه کرد: با توجه به جذابیت های موسیقی و جذب گردشگرانی از سایر استان ها برگزاری این ویژه برنامه می تواند به معرفی هر چه بیشتر بوشهر و غنای موسیقی آن کمک شایانی کند.
عبدی پور ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده در نظر داریم برای سال آینده با دعوت از 2 گروه بین المللی ویژه برنامه «کوچه فستیوال موسیقی» بوشهر را در سطح بین المللی برگزار کنیم.
وی بیان کرد: شنبه شب بعنوان شب آغازین این برنامه گروه «کماکان» به سرپرستی مهدی ساگی (موسیقی خوزستان) و گروه «عاشیقلارمیشو» به سرپرستی احدملکی عالیشاه (موسیقی آذربایجان) به اجرا پرداختند که پس از این 2 اجرا کارگاه آموزشی موسیقی خوزستان برگزار شد.
عبدی پور ادامه داد: یکشنبه شب نیز گروه «داماهی» با حضور رضا کولغانی و دارا دارایی(موسیقی استان هرمزگان) برگزار می شود که پس از آن کارگاه آموزشی موسیقی آذربایجان برگزار می شود.
وی عنوان کرد: در سومین شب اجرا نیز گروه «فانوس» به سرپرستی امین فیروزپور (موسیقی بوشهر) و گروه «سورنای» به سرپرستی احسان عبدی پور (موسیقی لرستان) به اجرا می پردازند که در این شب پس از اجرای 2 گروه یاد شده کارگاه آموزشی موسیقی هرمزگان برگزار می شود.
عبدی پور اضافه کرد: گروه «شوروم» به سرپرستی رسول علیجانی (موسیقی گیلان) و گروه «کماکان» به سرپرستی مهدی ساکی (موسیقی خوزستان) نیز 2 گروه اجرا کننده در چهارمین شب ویژه برنامه «کوچه فستیوال موسیقی» هستند که در این شب براساس برنامه زمانبندی برگزاری کارگاه آموزشی موسیقی لرستان پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: چهارشنبه شب بعنوان پنجمین شب گروه «عاشیقلارمیشو» به سرپرستی احدملکی عالیشاه (موسیقی آذربایجان) و گروه «ژوانا» به سرپرستی زانیار حسامی (موسیقی کردستان) اجرا می شود که در این شب کارگاه آموزشی موسیقی گیلان به اجرا در می آید.
عبدی پور ادامه داد: اجرا گروه «سورنای» به سرپرستی احسان عبدی پور (موسیقی لرستان) و گروه «شوروم» به سرپرستی رسول علیجانی (موسیقی گیلان) و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی موسیقی کردستان برنامه های پنجمین شب برگزاری ویژه برنامه «کوچه فستیوال موسیقی» است.
وی گفت: در شب برگزاری آیین اختتامیه ویژه برنامه «کوچه فستیوال موسیقی» گروه «ژوانا» به سرپرستی زانیار حسامی (موسیقی کردستان) به اجرا می پردازد.
7212/ 6045

نظر خود را ثبت کنید