رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان:

تالار تاریخی تیموری اصفهان کافی شاپ نمی‌شود

در جنوب خیابان استانداری و در مجموعه دولتخانه صفوی، عمارت زیبای تالار تیموری که چندین دوره از هنر معماری اسلامی را به تصویر می کشد، امروز به نام موزه تاریخ طبیعی مشهور است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این بنا طی سالیان متمادی شکل و کاربرد اصلی خود را از دست داده است. در دوران صفویان و پس از آن تغییراتی در این بنا به وجود آمده و الحاقاتی به آن اضافه یا از آن کاسته شده است. در دوران پهلوی نیز این تالار به باشگاه افسران اختصاص یافت و هم زمان با آن به تقلید از مینیاتورهای کاخ چهلستون تابلوهای مینیاتور به ترئینات آن اضافه شد.

تالار تیموری هرچند طی سالیان گذشته به موزه تاریخ طبیعی اصفهان تبدیل شده است، اما هم چنان یکی از تالارهای مهم شهر محسوب می شود. چندی پیش زمزمه هایی به گوش رسید که قرار بر این است که این تالار توسط شهرداری اصفهان به کافی شاپ تبدیل شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این زمینه به خبرنگار ایسنا، گفت: اصفهانی که در راستای توسعه صنایع خلاق پیش می رود، می خواهد محور گردشگری باشد و تبدیل به یک موزه شهر شود به هیچ وجه تالار تیموری را که یک نگین زیبا تاریخی است به کافی شاپ تبدیل نمی کند.

محمدجواد عیدی با بیان اینکه شایعه تبدیل تالار تیموری به کافی شاپ صحت ندارد، اظهار کرد: نمی دانم این شایعه از کدام مرجع پخش شده است.

وی ادامه داد: مرحوم پرفسور جعفری موزه طبیعت را از خود به جا گذاشته است، به همین دلیل تصمیم داریم تا از بازماندگان آن مرحوم درخواست کنیم تا جایی را به تایید آن ها در اختیار موزه طبیعت قرار دهیم تا بتوانیم از تالار تیموری بهترین استفاده را برای رویدادهای فرهنگی و هنری کنیم و این نگاه در برابر آن چیزی که به عنوان یک شایعه بیان شده  بسیار متفاوت است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، افزود: تالار تیموری یک نقش جهان در نقش جهان است. در قدم اول باید موزه طبیعی را که به نوعی با بافت این مکان سنخیتی ندارد را جا بجا کنیم تا بتوانیم رویدادهای فرهنگی و هنری را در این مکان رقم بزنیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید