پرداخت بیش از 2 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به استان زنجان

  • تاریخ انتشار : 1396/12/21 ساعت : 13:48 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : زنجان
مسئول بسیج سازندگی استان زنجان، از پرداخت 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در بخش تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان زنجان خبر داد.

«فرهاد امندی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از بخش‌های مهم در بسیج سازندگی محسوب می‌شود که چند سالی است که به بخش‌های فعالیتی بسیج سازندگی اضافه شده است.

وی افزود: طی سال‌جاری تاکنون 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به 250 متقاضی تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان زنجان پرداخت شده است که تا پایان سال این رقم افزایش خواهد یافت.

امندی تصریح کرد: اعتبار تعیین شده در راستای پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال 96 بالغ بر 3 میلیارد تومان تعیین شده است که این مبلغ تا روزهای پایانی امسال به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان در ادامه، یادآور شد: این تسهیلات در مشاغلی چون زنبورداری، پرورش قارچ، صنایع‌دستی و تبدیلی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی در ادامه به وضعیت احداث مسکن در مناطق زلزله‌زده از سوی بسیج سازندگی استان زنجان اشاره کرد و گفت: پس از زلزله کرمانشاه بسیج سازندگی و سپاه پاسدران در کنار سایر دستگاه‌ها وارد عمل شدند که در همین راستا در فاز نخست اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در چادر در دستور کار قرار گرفت و پس از آن اسکان موقت در کانکس‌ها عملیاتی شد که همه روستائیان آسیب دیده شهر سرپل ذهاب در کانکس مستقر شدند.

امندی یادآور شد: ساخت 15 باب مسکن طی تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته به بسیج سازندگی استان زنجان محول شده است که عملیات ساخت و ساز این واحدهای مسکونی آغاز شده است، و تسهیلات ساخت این واحدها 15 میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و مابقی از محل تسهیلات دولتی پرداخت خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: از 15 باب واحد مسکونی که عملیات ساخت و ساز آن به بسیج سازندگی استان زنجان محول شده است مربوط به مددجویان اداره‌کل بهزیستی کرمانشاه است از 15 واحد هشت واحد در شهر سرپل ذهاب و 7 واحد در روستاها احداث خواهند شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید