در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛

رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر در حوزه تولید و اشتغال معرفی و تقدیر شدند

  • تاریخ انتشار : 1396/12/22 ساعت : 12:20 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : پژوهش
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در اختتامیه نخستین جشنواره تقدیر از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال، مهم‌ترین رویکرد این پژوهشگاه را کاربردی‌سازی علوم انسانی عنوان کرد و افزود: تقدیر از پایان‌نامه‌های فوق نیز گامی در راستای این موضوع به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا حسینعلی قبادی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره تقدیر از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال که امروز 22 اسفند در محل این پژوهشگاه برگزار شد، با بیان اینکه همراه شدن عنوان اقتصاد مقاومتی با قید تولید و اشتغال فرصتی برای پژوهشگاه علوم انسانی است، این فرصت را همسو با برنامه‌ راهبردی آن دانست و گفت: رویکرد اصلی پژوهشگاه،‌ کاربردی‌سازی علوم انسانی است.

وی منطق برگزاری جشنواره تقدیر از پایان‌های برتر علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال را منطق ترویجی عنوان و تاکید کرد: بسط گفتمان کاربردی‌گرایی و فناوری‌سازی علوم انسانی لایه مهمی از برنامه توسعه پژوهشگاه به شمار می‌آید.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی همچنین از تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره تولید و اشتغال خبر داد و اضافه کرد: ایجاد پژوهشگاه کاربردی علوم انسانی نیز اقدامی در راستای ساختارسازی برای کاربردی‌سازی این علوم است.

قبادی با اعلام اینکه در حال حاضر چنین رویکردی به علوم انسانی در جامعه شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد که این رویکرد تمام ظرفیت‌های این علوم را تحقق بخشد.

وی آینده پیش روی علوم انسانی را روشن توصیف کرد و افزود: امیدوار هستیم عزم پژوهشگاه‌ها و سایر نهادها کارآمدی این علوم را در عرصه‌های مختلف نشان دهد.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پایان از چاپ یک مجله علمی – پژوهشی که تماما به موضوع اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است، خبر داد و تاکید کرد: امیدوار هستیم که به یمن "روز شهید" این مسیر را در جهت توسعه کشور و رضای حق تعالی بپیماییم.

به گزارش ایسنا، در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تقدیر از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال که امروز برگزار شد، از سه کتاب «مجموعه مقالات همایش اقتصاد مقاومتی» و «نقدنامه»، «اقتصاد مقاومتی و دانشگاه، متن، آینده» رونمایی شد.

اسامی برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر است:

سیدامیرحسین طیبی‌ابوالحسنی از دانشگاه شهید بهشتی،‌ حسنعلی محسنی از دانشگاه امام صادق (ع)، محمد فرزانه از دانشگاه علوم اقتصادی اصفهان، بهروز عباس‌زاده از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مهدی دهقانی‌سلطانی از دانشگاه سمنان، مهدی معدن‌چی زاج از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، احسان سلطانی‌فر از دانشگاه تهران، فاطمه خوشنویسان از دانشگاه اصفهان، مهتا بذرافکن از دانشگاه شیراز، حمید سجادی از دانشگاه تهران و مرتضی طاهری‌اردلی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.

در این جشنواره همچنین از اساتید برگزیده زیر تقدیر به عمل آمد:

دکتر حسن طائی، رئیس دانشکده برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی

دکتر محمدعلی مرادی، عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

دکتر سیدمصطفی رضوی، عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید