/تداوم بدعت در دین و لزوم آگاهی جوانان/

فرقه شیرازی‌ها، تیری که بصیرت را نشانه گرفته است

  • تاریخ انتشار : 1396/12/22 ساعت : 12:33 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : زنجان
افراطی‌گری مقوله‌ای است که از دیرباز تا به امروز ادامه داشته و دین مبین اسلام همواره آن را نکوهش کرده است، دینی که در برهه کنونی، افراط‌گرایان با ابزار قرار دادن آن، به دنبال ضربه زدن به اعتقادات مسلمانان از طریق خدشه‌دار کردن بصیرت آنان، در راستای رسیدن به اهداف شوم خود گام برمی‌دارند.

با وجود این‌که تاریخ گواه آن است که بزرگ‌مرد عالم هستی، زمانی که از خداوند برای زدودن جهل و نادانی مأموریت حیاتی و انسان‌ساز خود را به واسطه جبرئیل امین دریافت کرد، بی‌شک خود به دشواری این مأموریت و مصائب آن آگاه بود؛ چرا که این بشر دو پا از زمان خلقت تاکنون بارها نشان داده است که می‌تواند به انحای مختلف از مسیری که متعالی‌ترین مسیر بوده و توسط انبیاء و اهل‌بیت (ع) و در زمان کنونی با هدایت‌گری‌های رهبر فرزانه انقلاب روشن‌تر از گذشته پیش روی همگان است، منحرف شده و در مسیری قرار گیرند که هیچ تابلویی از بصیرت در آن نصب نشده است.

بی‌تردید در برهه کنونی به واسطه ظهور تکنولوژی‌های جدید که در رأس آن‌ها شبکه‌های فضای مجازی قرار داشته و این روزها بیش از هر زمان دیگری در دسترس افراد است، باید بیش از هر دوره‌ای و قبل از این‌که پای در راه پیشنهاد شده بگذاریم، مسیر را با ملاک‌هایی که بزرگان راستین دین معرفی کرده‌اند، بسنجیم که صد البته این عمل در گفتار بسیار آسان است؛ چرا که وقتی پای عمل به میان بیاید، حال فعلی افراد قابل قیاس با گذشته تاثیرگذارشان نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، امروز بعد از اتفاقات ریز و درشتی که همه آن‌ها به نوعی در راستای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، حال به پدیده نه چندان نوظهور شیعه افراطی‌گری رسیده‌ایم که بی‌شک می‌تواند خطرناک‌ترین نوع افراطی‌گری‌ها باشد؛ چرا که وقتی نام شیعه به میان می‌آید، تمییز آنچه که بیگانگان در مورد آن تصور می‌کنند و آنچه که خود ما به‌عنوان شیعه ولایی هستیم، کمی دشوار می‌شود و اگر بصیرت کافی را نداشته باشیم، چه بسا پا در رکاب کسانی بگذاریم که امروز در تاریخ از آن‌ها به‌عنوان جاماندگان از نور حق و حقیقت یاد می‌کنند.

حال برای این‌که با این افراطی‌گری جدید و کاملا هوشمندانه که با نام شیعه و با عنوان فرقه شیرازی‌ها وارد عرصه شده است آشنا شویم به سراغ اتفاقات جدیدی که شبکه رسانه‌ای مرتبط با سیدحسین شیرازی، یکی از روحانیون اصلی تشیع ـ انگلیسی در پی جلب این روحانی مرتبط با سرویس‌های خارجی به راه انداخته است، می‌رویم. پیش از همه چیز باید بدانیم که آشوب‌گری جدید فرقه شیرازی‌ها انکار ولایت و نفی قداست از هشت سال دفاع‌مقدس در برابر متجاوزان بعثی را مطرح می‌کند، بنابراین از همین ابتدای کار می‌توان به اهداف به‌وجود آمدن این فرقه پی برد.

یک منبع آگاه در خصوص اتفاقات اخیر این فرقه و جلب سیدحسین شیرازی اعلام می‌کند: به دنبال بی‌اعتنایی چندباره سیدحسین شیرازی به احضار قانونی مراجع قضایی، این مراجع اقدام به جلب وی در خیابان چهارمردان قم کردند، این در حالی است که برخلاف اخبار منتشر شده توسط جریان شیرازی، در جریان جلب وی هیچ‌گونه تعرض و اهانتی به سیدحسین شیرازی و پدرش صورت نگرفته و این جلب به صورت کاملا قانونی و در چارچوب موازین تعریف شده مراجع قضایی انجام گرفته است، لذا از جریانی که مدعی مرجعیت تشیع است انتظار نمی‌رود که با انتشار اخبار دروغ، سعی در پیشبرد اهداف خود داشته باشد.

از طرفی، مشاهده‌کنندگان صحنه دستگیری، نسبت به دروغ‌ها و جوسازی‌های صورت گرفته توسط جریان شیرازی متعجب بوده و یکی از شاهدان اظهار می‌کند که از کسی که مدعی مرجعیت است انتظار نمی‌رود که با دروغ‌های شاخ‌دار نزدیکان خود برخورد نکند. یکی دیگر از شاهدان، گفت: اگر قرار باشد افراد به احضارهای قانونی توجه نکنند، چاره‌ای جز دستگیری در کوچه و خیابان باقی نمی‌ماند و الا چگونه می‌شود قانون را اجرا کرد؟

سیدحسین شیرازی در حالی که از حداقل صلاحیت‌های لازم برخوردار است، با استفاده از امکانات تهیه شده توسط انگلیس و سعودی‌ها، به دنبال مرجعیت موروثی است، به نحوی که این هدف به رقابت وی با سیدمرتضی شیرازی بر سر مرجعیت آینده در این خاندان منجر شده تا جایی که در بین طرفداران این دو نفر در کشور کویت که پایگاه سنتی جریان شیرازی محسوب می‌شود، درگیری‌هایی به‌وجود آمده است.

بر اساس برخی مستندات موجود، پس از بروز آشوب‎های دی‌ماه 96 و نیز آشوب جریان دراویش، بعضی از سرویس‌های خارجی ضمن ارتباط‌گیری با بیت سیدصادق شیرازی، فرزند وی را به اقدامات و مواضع تند و خصمانه تحریک کرده‌اند، به نحوی که این جریان در مقطع آشوب‌های دی‌ماه 96، اقدام به توزیع گسترده سخنرانی موهنی از سیدحسین شیرازی کرد که در آذرماه 96 ایراد شده بود. وی در این سخنرانی که با تاخیر یک ماهه و درست در ایام آشوب‎های دی‌ماه 96 منتشر شد، به دفاع‌مقدس، ولایت‌فقیه و سایر ارکان انقلاب اسلامی، توهین و هجمه کرده بود.

بد نیست با فعالیت‌های سوء جریان شیرازی آشنا شوید: اقدامات ضد تقریبی و اختلاف‌انگیز، توهین به مقدسات اهل سنت و انتشار کتب اختلافی، سوء استفاده از مقدسات و شعائر مذهبی، توهین به علما و مراجع عظام، تحریک گروه‌های تکفیری افراطی اهل سنت علیه شیعه، حرکت در مسیر دشمنان اسلام و سرویس‌های بیگانه، زیر سئوال بردن سیاست‌های اصولی نظام اسلامی در خصوص ضرورت وحدت امت اسلامی، مقابله با مروجین و مدافعین وحدت اسلامی و تخدیش وجهه تشیع به‌واسطه اقدامات موهن و خرافی، از جمله فعالیت‌های سوء جریان شیرازی است.

حال به برخی از اتهامات پنج‌گانه سید حسین شیرازی می‌پردازیم. یکی از این اتهامات این است که بعد از احضار قانونی، وی شروع به جوسازی و شانتاژ و ارتکاب جرائم دیگر به همراه عوامل شبکه‌های وابسته کرده است. هم‌چنین در ادامه مسیر قضایی، وی با نقض قوانین کشور و علی‌رغم متعهد شدن به حضور مجدد در مرجع قضایی و برخلاف تعهدات خود عمل کرده و در موعد مقرر حضور پیدا نکرده است. به این اتهامات باید اتهام دیگری چون استنکاف از حضور در مرجع قضایی برای ارائه توضیحات، علی‌رغم احضارهای مکرر قانونی را نیز اضافه کرد.

اگر بخواهیم جوانان ایران زمین را که آینده‌سازان میهن اسلامی هستند با این فرقه بیشتر آشنا کنیم، باید در کل اظهار کرد که یکی از ویژگی‌های جریان شیرازی، تکفیر است. علما و مراجع بسیاری مانند مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی بهجت (ره) توسط این افراد تکفیر شده‌اند. بنابراین به دلیل ممنوعیت فعالیت این جریان در ایران و سخنان مقام معظم رهبری علیه تشیع انگلیسی،‌ حملات بسیاری را علیه ایشان آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، از ادعاهای این جریان این است که رهبر ایران در امر احیای محرم و صفر کوتاهی کرده است. در حالی که حمایت‌های فراوانی توسط مقام معظم رهبری از این برنامه‌ها صورت گرفته و ایشان با برپایی مراسم در ایام محرم، صفر، فاطمیه و سایر مناسبت‌ها و نیز نشست‌های مختلف با مداحان، شاعران اهل‌بیت و هیئت‌ها، به احیای یاد اهل‌بیت (ع) در کشور می‌پردازند.

جریان شیرازی در مقابل مقام معظم رهبری، هفته وحدت را به هفته برائت نام‌گذاری کردند. هم‌چنین در تقابل با دیدگاه ایشان در مخالفت با قمه‌زنی به ترویج قمه‌زنی با تمام توان می‌پردازند. این در حالی است که قمه‌زنی وجهه و تصویر بسیار نامناسبی را از شیعیان در رسانه‌های غربی ایجاد کرده است.

حال به تازه‌ترین اقدام این فرقه که چند روز پیش در سفارت ایران در لندن رخ داد می‌پردازیم تا این یادآوری‌ها باعث شود تا تداوم کارهای افراط گرایانه این فرقه که بصیرت را با پرچم شیعه نشانه گرفته است، بیش از پیش برای همگان روشن شود. این اتفاق را حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن این‌گونه بیان می‌کند که تعداد اندکی از طرف‌داران فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن تعرض کرده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور، و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان بودند. به هنگام ورود، آن‌ها با چماق و قمه دیده شدند.

سخن آخر این‌که فرقه شیرازی از اصلی‌ترین دشمنان وحدت اسلامی است و این مهم‌ترین علت دشمنی آن فرقه با نظام ایران به خصوص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران است؛ چرا که معظم‌له تاکید فراوانی بر وحدت اسلامی دارد، این گروه افراطی شبانه‌روز از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای درصدد هدف قرار دادن و توهین به بزرگان اهل سنت است.

نکته قابل توجه این‌که عربستان سعودی به رغم دشمنی و خصومت علنی با شیعه در مراسم حج به این فرقه افراطی اجازه می‌دهد و آنان را به حال خود رها می‌کند تا مراسم و فعالیت‌های خود را آزادانه انجام دهند و این امر بیانگر نوعی هم‌دستی و هماهنگی بین آل‌سعود و فرقه افراطی شیرازی است. تعرض عوامل این فرقه به سفارت جمهوری اسلامی ایران به لندن درست زمانی صورت می‌گیرد که سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی در انگلیس است تا برای مقابله با ایران جذب نیرو کند.

امروز روز بصیرت‌مندتر بودن همه ماست و این بصیرت است که می‌تواند در سخت‌ترین شرایط و زمانی که فاصله بین حق و باطل به باریکی مو می‌رسد، ما را صحیح و سالم به سرمنزل مقصود برساند. فرقه‌های افراط‌گرایانه هر روز با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و در لباسی که برای تشخیص‌اش باید مجهز به چشم بصیرت بود، به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است. یادمان باشد اگر امروز اندیشه خود را در مسیری که رهبر فرزانه انقلاب به روشنی برای همه ما ترسیم کرده‌اند، قرار ندهیم، فردا بی‌آن‌که خود بدانیم، در جبهه کسانی قرار خواهیم گرفت که برای نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شمشیر را از رو بسته‌اند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید