حفاظت محیط زیست , سمندر لرستانی , انقراض " />

تمبر یادبود سمندر لرستانی از سوی سازمان ملل منتشر شد

  • تاریخ انتشار : 1396/12/22 ساعت : 21:34 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : محیط زیست
خرم آباد - ایرنا - مدیر اجرایی کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض انقراض گیاهی و جانوری حیات وحش(سایتیس) گفت: دفتر امور پستی سازمان ملل به مناسبت روز جهانی حیات وحش، اقدام به انتشار تمبر یادبود سمندر لرستانی کرد.
به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست(پام)، رضا فرجی افزود: در 20 دسامبر سال 2013 در شصت و هشتمین نشست عمومی سازمان ملل و بنا بر پیشنهاد کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض انقراض گیاهی و جانوری حیات وحش(سایتیس)، روز سوم مارس به عنوان روز جهانی حیات وحش اعلام شد.
وی هدف از اعلام روز جهانی حیات وحش که مصادف با شکل گیری کنوانسیون سایتیس در سال 1973 است را افزایش آگاهی عمومی در سطح جهان در خصوص گونه های حیات وحش دانست و گفت: کنوانسیون سایتیس نقش حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض و کنترل تجارت گونه ها را برعهده دارد.
فرجی افزود: به مناسبت روز جهانی حیات وحش، دفتر امور پستی سازمان ملل در سال 2018 اقدام به انتشار 12 قطعه تمبر از گونه های مندرج در ضمائم کنوانسیون سایتیس کرده که یکی از این تمبرها به گونه سمندر لرستانی اختصاص یافته است.
به گفته وی این گونه که اندمیک (بوم زاد) کشورمان است تنها در استان های لرستان و خوزستان پراکنش دارد و در سال 2010 در پانزدهمین نشست متعاهدین کنوانسیون سایتیس در کشور قطر، با پیشنهاد ایران در ضمیمه شماره یک این کنوانسیون قرار گرفت تا ضوابط این کنوانسیون و حمایت های دولت های عضو زمینه حمایت هرچه بیشتر بین المللی از این گونه و ممانعت از تجارت غیرقانونی آن را فراهم کند.
7274/3022

نظر خود را ثبت کنید